فعالیت معادن شن و ماسه منطقه 18 ممنوع شد

 رحمت اله حافظی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تعیین تکلیف معادن شن و ماسه منطقه 18 افزود: برهمین اساس اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران مکلف شده ضمن جلوگیری از ادامه فعالیت معادن شن و ماسه منطقه 18، از هرگونه برداشت غیرقانونی معادن جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه تصمیمانی برای ساماندهی سریع معادن منطقه اتخاذ شده تاکید کرد: بر این اساس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران نیز موظف شده ظرف مدت سه ماه نسبت به فعال سازی طرح ساماندهی موضعی معادن شن و ماسه منطقه 18(تاکا) اقدام کند.
به گفته وی، در غیر این صورت شهرداری منطقه 18 برای ساماندهی معادن نسبت به توافق جدید با مالکین معادن اقدام و نتیجه اقدامات را به فرمانداری تهران گزارش خواهد کرد.
وی افزود: مقاوم سازی بستر رودخانه کن با نظارت فنی شرکت آب منطقه ای و تحت نظر شهرداری منطقه 18 نیز از دیگر اقدامات اجرایی پیش بینی شده دراین زمینه است که نتیجه آن باید ظرف مدت یک ماه به فرمانداری تهران گزارش شود.
حافظی درباره خسارت وارده ناشی از برداشت غیرقانونی معادن از بستر منطقه 18 نیز گفت: اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز باید میزان خسارت وارده ناشی از برداشت های غیرقانونی را تعیین و اعلام کند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، محیط زیست شهرستان، آب منطقه ای ، شورای اسلامی و شهرداری منطقه 18 تهران و سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری نیز باید حداکثر تا 15 خردادماه نقطه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص این معادن را به فرمانداری ارائه کنند.
فرماندار شهرستان تهران، شهردار منطقه 18 به همراه مسئولان ارشد قضایی استان هفته گذشته به منظور ارزیابی وضعیت فعالیت غیرمجاز معادن شن و ماسه منطقه 18 از این محدوده دیدن کردند.
حدود 40 سال از فعالیت معادن شن و ماسه منطقه 18 تهران در محدوده ای به وسعت 400 هکتار می گذرد که این موضوع امروز به یکی از معضلات زیست محیطی پایتخت تبدیل شده است.
معادن شن و ماسه منطقه 18 تهران از جمله معضلات و مشکلات زیست محیطی پایتخت هستند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا