موسیقی به کمک محیط زیست می آید

 محمد درویش مدیرکل دفتر مشارکت های مردم سازمان حفاظت محیط زیست روز دوشنبه در نشست خبری نخستین جشنواره ملی موسیقی سبز گفت: وضعیت محیط زیست کشور در شرایط بسیار نگران کننده ای قرار دارد، آب ، خاک ، هوا و تنوع زیستی برای بقا به کمک نیاز دارند.

وی افزود: نرخ فرسایش در ایران سه برابر آسیا است و اندوخته های آبی سفره های زیرزمینی در پهنه ای به وسعت صد میلیون هکتار به زیر دو متر کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه جنگل های حرا در جنوب کشور نیز وضعیت شکننده ای دارند گفت: 30 درصد از رویشگاه های غرب کشور و حدود هشت میلیون اصله بلوط را از دست داده ایم.
مدیر کل دفتر مشارکت های مردمی ادامه داد: همچنین نسبت به نیم قرن گذشته حدود 0.9 از اندوخته های حیات وحش کاهش یافته که این ها زنگ خطری برای محیط زیست کشور است.
وی ادامه داد: بر این اساس سازمان حفاظت محیط زیست با توجه به رسالتی که در راستای حفظ محیط زیست کشور دارد اقدام به برزگری نخستین جشنواره موسیقی سبز کرده است که امیدواریم موسیقی به کمک محیط زیست کشور بیاید.
وی ادامه داد: هدف این است که این جشنواره به صورت دو سالانه برگزار شود، برگزار کننده این جشنواره سازمان حفاظت محیط زیست و مجری آن دفتر مشارکت های مردمی این سازمان است که امیدواریم هدف این جشنواره که ارتقای فرهنگ محیط زیستی کشور است، محقق شود.
درویش تاکید کرد: سازمان محیط زیست حمایت معنوی از این جشنواره خواهد داشت و برای بحث تامین مسائل مالی تلاش می کنیم تا نهادهای خصوصی دوستدار محیط زیست سهم خود را در این زمینه بپردازند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا