طراحی و تولید سامانه‌های بلوتوثی

هدف از انجام اين طرح تامين سرمايه لازم جهت تولید محصولات انتقال اطلاعات (بلوتوث‌ سرور) است که شرکت آذردمیر یول شمالغرب با تولید و بومی‌سازی بخش‌هایی از این دستگاه، نیاز به واردات آن را کاهش داده است.آیدین ببرزاده مدیرعامل شرکت آذردمیر یول شمالغرب درباره سامانه‌های بلوتوثی(BlueSmart) گفت: سامانه‌های بلوتوثی يک سيستم کامل و جامع جهت بازاريابي، تبليغات و اطلاع‌رساني از طريق  بلوتوث براي عرضه کردن محتوا و مضامين محصولات و خدمات هستند و بلوتوث سرورها اين امکان را فراهم مي‌کنند تا خدمات و سرويس‌ها به صورت درجه‌بندي شده در يک يا چند منطقه خاص گسترش داده شود.

وی افزود: بلوتوث سرور (BlueSmart) از سخت افزاری که قدرت شناسايي بيش از 380 نوع گوشي تلفن همراه را دارد، فرستنده و گيرنده مخصوص بلوتوث و نرم افزار CMS تشکيل شده است که وظيفه نرم‌افزار، مديريت سيستم، برنامه‌ريزي، کنترل و اپراتوري خودکار و هوشمندانه سيستم است.

 ببرزاده ویژگی ديگر بلوتوث سرور را قابلیت اتصال به شبکه‌های محلی(LAN) و اينترنت عنوان کرد و ادامه داد: با این مکان، دستگاه در مواقع لازم از راه دور قابل برنامه‌ريزي و کنترل است. همچنین اين دستگاه کاملا بي‌نياز از رايانه بوده و داراي سيستم عامل لينوکس است.

وی درباره مزاياي استفاده از سيستم عامل لينوکس در این سامانه گفت: با استفاده از این سیستم عامل امکان هک شدن و ويروسي شدن بسيار پايين است و دیگر مشکلات عدم شناسايي آنتن‌هاي ارسال‌گر بلوتوث بر روي اين سيستم‌ها وجود نداشته و به طور کلی کارکرد آن بسيار راحت می شود.

مجری طرح ساخت بلوتوث‌ سرور خاطرنشان کرد: اين سيستم قادر است هر اطلاعات يا فايلي اعم از فيلم، کليپ، متن، عکس، آهنگ و … را تا محدوده ي 10 و 20 و 50 و 100  متر به طور خودکار به تمامي تلفن‌هاي همراه که در اين محدوده قرار دارند، بدون در نظر گرفتن نوع گوشي با استفاده از تکنولوژي Bluetooth ارسال کند.

وی تصریح کرد: قابليت شناسايي تمامي گوشي‌هاي تلفن همراه كه داراي Bluetooth هستند؛ امكان برقراري ارتباط به صورت دوطرفه، امكان ارسال پیام‌های تبلیغاتی، اطلاع رسانی، آموزشی با قابلیت یادآوری خودکار در تلفن همراه گیرنده به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه، سالانه؛ قابليت ارسال هر نوع فايل بدون محدوديت حجمي (فايل‌هاي صوتي، تصويري، متني، اطلاعات)؛ داراي صندوق صوتي ، تصويري و متني براي دريافت انتقادات و پيشنهادات جهت اجراي طرح تكريم ارباب رجوع؛ قدرت مديریت و سازمان‌دهي سيستم BlueSmart براي بيش از یک میلیون مراجعه كننده؛ توانایی ارسال هر گونه اطلاعات به ۱۴ دستگاه گیرنده به صورت همزمان، شامل تلفن و رایانه همراه ارسال فایل از شعاع 10 متر تا 1200 متر و  ارسال يك فایل 200 کیلو بایتی بین 4 تا 6 ثانیه از دیگر مزیت‌های این دستگاه به شمار می رود.

به گفته وی کاربرد این سامانه در بانک‌ها، فرودگاه‌ها و ترمينال‌ها و مراکز گردشگري؛ مراکز تجاري بزرگ وهتل‌ها و … است.مهندس ببرزاده با تشکر از حمایت های صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) گفت: با حمایت 4.5 میلیارد ریالی صندوق در این طرح قرار است این سامانه بلوتوثی توسط این شرکت تولید شود.

 

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا