نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بهترین زمان نوشیدن قهوه از دیدگاه علمی کدام است

شاید بتوان قهوه را به عنوان محبوب ترین نوشیدنی آرامش بخش جهان معرفی کرد که به دلیل اثراتی که بر روی الگوی خواب افراد می گذارد به یکی از اجزا ثابت اشتغال مدرن در سراسر جهان تبدیل شده است. به همین دلیل نیز کسب و کار های مرتبط با تولید و فروش قهوه نیز در سال های اخیر رواج بسیار زیادی داشته اند.

بنابر نظر این محققان بهترین زمان برای نوشیدن قهوه زمانی است که تولید کورتیزول در بدن کاهش می یابد که معمولا این امر در بین ساعات 10 صبح تا 2 الی 5 بعد از ظهر اتفاق می افتد.

بسیاری از افراد ترجیح می دهند که صبح خود را با یک فنجان قهوه آغاز کرده و از مزایای انرژی زایی آن بهره مند شوند، با این حال برای حداکثر کردن انرژی دریافتی از یک فنجان قهوه باید بهترین زمان برای نوشیدن آن را نیز بدانید.

بر اساس یافته های جدید محققان، نوشیدن قهوه در ابتدای روز می تواند اثراتی منفی بر روی ریتم شبانه روزی (چرخه طبیعی بیداری و خواب آلودگی بدن در هر روز) شما داشته باشد. این امر زمانی اتفاق می افتد که سطح استرس هورمون کورتیزول که مسئول بیدار نگه داشتن و با انرژی کردن شما است، به حداکثر خود می رسد.

افراد با نوشیدن قهوه درست بعد از بیدار شدن بدن خود را به نوعی تربیت می کنند که به جای کورتیزول بر روی کافئین حاصل از قهوه تکیه کند. همین امر نیز موجب می شود تا افراد در صورت فقدان نوشیدنی کافئین دار در ابتدای صبح احساس خواب آلودگی داشته باشند. علاوه بر این بدن به مرور زمان نسبت به کافئین مقاوم شده و کارایی آن را کمتر می سازد.

بنابر نظر این محققان بهترین زمان برای نوشیدن قهوه زمانی است که تولید کورتیزول در بدن کاهش می یابد که معمولا این امر در بین ساعات 10 صبح تا 2 الی 5 بعد از ظهر اتفاق می افتد. به علاوه یکی از مواردی که باید همواره به یاد داشته باشید این است که به هیچ عنوان قبل از به خواب رفتن قهوه ننوشید زیرا با انجام این کار در واقع ریتم شبانه روزی بدن خود را خاموش و روشن کرده اید. بر اساس تحقیقات محققان دانشگاه کولورادو، مصرف قهوه سه ساعت قبل از خواب شبانه تولید هورمون خواب (ملاتونین) را حدود 40 دقیقه به تاخیر می اندازد.

منبع: mic

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل