نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

جنگ دیجیتالی مایکروسافت علیه تروریسم

شرکت مایکروسافت بر مبنای سیاست های جدید خود به طور رسمی کاربران را از پست کردن محتواهایی که موجب تحریک به انجام اقدامات تروریستی می شود منع کرده است. این کمپانی در این باره توضیح داده است که انجام این امر به دلیل مسئولیت این شرکت برای اجرای سرویس های مختلف اینترنت خود است؛ بنابراین بر اساس اعلامیه های رسمی مایکروسافت، سرویس های یاد شده باید به عنوان ابزاری برای قدرتمند سازی مردم تلقی شوند و نباید از آنها در جهت مشارکت جستن در اقدامات تروریستی استفاده شود.

شرکت مایکروسافت بر مبنای سیاست های جدید خود به طور رسمی کاربران را از پست کردن محتواهایی که موجب تحریک به انجام اقدامات تروریستی می شود منع کرده است

این اقدامات در بسیاری از خدمات مایکروسافت از جمله اکس باکس لایو، نسخه تجاری و عمومی Outlook و همچنین وب سایت به اشتراک گذاری اسناد Docs اجرا شده است. با این حال کمپانی یاد شده در زمینه موتور جستجوی Bing تنها به حذف لینک های مرتبط با اقدامات تروریستی از وب سایت ها بسنده کرده است و در این زمینه به حق مردم برای دسترسی به اطلاعات احترام گذاشته است.

البته سوال اصلی ایجاد شده پیرامون این اقدامات مایکروسافت این است که دقیقا چه محتوایی از نظر این شرکت محتوای تروریستی محسوب می شود؟ بر اساس گزارش ها، محتواهای نوشته شده توسط سازمان های موجود در فهرست تحریم های امنیتی یکپارچه سازمان ملل متحد که سعی در به تصویر کشیدن خشونت های گرافیکی، تشویق به اعمال خشونت آمیز، تایید یک سازمان تروریستی یا اعمال آن یا تشویق مردم به پیوستن به این سازمان ها را دارند از سوی مایکروسافت ممنوع خواهند بود.

این کمپانی در کنار اقدامات یاد شده صفحه ای را راه اندازی کرده است که کاربران می توانند با مراجعه به آن محتواهای تروریستی یافت شده را گزارش دهند و اگر مایکروسافت دعوی یاد شده را به حق بداند محتوای گزارش شده را حذف خواهد کرد. علاوه بر این مایکروسافت به احتمال زیاد از ابزار خودکاری برای اسکن خدمات خود و ردیابی تصاویر، فایل های صوتی و ویدیویی با محتوای تروریستی در آینده بهره خواهد برد.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل