نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

در کارخانه ساخت روبات های پرنده چه میگذرد؟

 این مرکز تحقیقاتی و سازنده پهپاد و روبات های پرنده از سال 2014 به صورت جدی فعالیت های خود را در این زمینه آغاز کرده و محصولات ساخته شده در این مرکز می تواند در زمینه های مختلف شهرهای هوشمند، فیلمبرداری، پایش بهداشت عمومی ، عملیات های ضد تروریستی و ماموریت های هوائی استفاده شود.

از هواپیماهای بدون سرنشین و روبات های پرنده می توان برای مصارف علمی مانند نقشه برداری و شناسائی استفاده کرد . انواعی از پهپادها نیز به گونه ای طراحی شده اند که کاربری آن ها انجام عملیات امداد و نجات در شرایط اضطراری و حوادث و سوانح است .

واژه پهپاد مخفف عبارت پرنده هدایت پذیر از دور است که در دهه های اخیر شاهد گسترش استفاده از این وسیله پرنده در سراسر دنیا هستیم . پهپادها بسته به اندازه و نوع آن ها قادر به انجام ماموریت های مختلفی بوده و حتی برخی از آن ها می توانند با خود محموله های بار یا انسان را حمل کنند . عمده ترین موارد استفاده از پهپادها در حال حاضر ، برنامه های نظامی ، جاسوسی و خدماتی است . از این هواپیماهای بدون سرنشین و روبات های پرنده همچنین می توان برای مصارف علمی مانند نقشه برداری و شناسائی نیز استفاده کرد . انواعی از پهپادها نیز به گونه ای طراحی شده اند که کاربری آن ها انجام عملیات امداد و نجات در شرایط اضطراری و حوادث و سوانح است . در این گزارش شاهد بخش های مختلف این مرکز تولید روبات های پرنده و پهپاد هستید.  تمامی تصاویر این گزارش تصویری در تاریخ شنبه بیست و یکم ماه می برابر با یکم خرداد ماه سال جاری تهیه شده اند.

 

منبع: xinhuanet

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل