نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

یک تریلیون گونه زیستی بر روی زمین

بر اساس نتایج به دست آمده از یافته های پژوهشی جدید، زمین به احتمال زیاد از ابتدای شکل گیری تا کنون منزلگاه 1 ترلیون گونه جانوری بوده است که از این تعداد تنها هزار گونه شناخته شده هستند. محققان دانشگاه ایندیانا در طی انجام پژوهشی با ترکیب مجموعه داده های میکروبی، گیاهی و حیوانی از بانک اطلاعات علمی دولت ها، دانشگاه ها و منابع علمی به بزرگ ترین مجموعه از گونه های ساکن زمین دست یافته اند.

ابن پژوهش دیدگاهی در زمینه تنوع گسترده میکروب ها بر روی زمین را به نمایش می گذارد و علاوه بر آن میزان حدودی گونه های میکروبی کشف نشده را نیز تخمین می زند.

تمامی اطلاعات به دست آمده در واقع به معرفه 5.6 میلیون گونه میکروبی و غیر میکروبی ساکن اقیانوس ها و خشکی های سراسر کره زمین (به غیر از قطب جنوب) می پردازد. جی لنون به عنوان یکی از راهبران این تحقیق در این باره بیان کرد: «تخمین شمار گونه های موجود بر روی کره زمین یکی از چالش های بزرگ در علم زیست شناسی است. در این مطالعه بزرگ ترین مجموعه داده های در دسترس با مدل های زیست محیطی و همچنین قوانین زیست محیطی جدید ترکیب شده اند تا موجب ایجاد درک از چگونگی فراوانی تنوع زیستی شوند. انجام این امر به ما برآوردی جدید و دقیق در زمینه تعدادی از گونه های میکروبی بر روی زمین داده است. تا همین چند سال اخیر ما برای تخمین واقعی شمار گونه های میکروبی در محیط طبیعی با کمبود ابزار مواجه بودیم. ظهور فناوری های توالی ژنتیکی جدید اطلاعات جدید بسیار زیادی را برای ما فراهم کرده است.»

پژوهش یاد شده دیدگاهی در زمینه تنوع گسترده میکروب ها بر روی زمین را به نمایش می گذارد. علاوه بر این میزان حدودی گونه های میکروبی کشف نشده را نیز تخمین زده و البته یادآور می شود که شناسایی همه گونه های میکروبی بر روی زمین چالش بسیار بزرگی است.

منبع: financialexpress

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل