نخستین موتورسیکلت چاپی سه‌بعدی جهان

 موتورسیکلت "Light Rider" دارای وزن 35 کیلوگرم بوده و از نیروی برق استفاده می‌کند.

طراحی اسکلت‌مانند این موتورسیکلت به دلیل نیاز به مقاوم بودن ساختار بدنه آن در برابر بار و تنش حمل‌ونقل روزانه بوده است. به دلیل برخورداری از یک موتور برق شش کیلوواتی و حداکثر سرعت 80 کیلومتر در ساعت، نباید انتظار داشت بتوان از این موتورسیکلت در بزرگراه‌ها استفاده کرد بلکه برای رفت‌وآمد روزانه در شهر طراحی شده است.

وزن بدنه Light Rider شش کیلوگرم بوده و از ماده‌ای موسوم به Scalmalloy ساخته شده که توسط این شرکت ابداع شده است. این ماده، نسل دوم آلیاژ آلومینیوم-منیزیوم-اسکاندیوم (AlMgS) است که شرکت APWorks مدعی شده، از پودر آلومینیوم-سیلیکون مورد استفاده در بیشتر دستگاه‌های چاپی سه‌بعدی امروزی قدرتمندتر است.

استفاده از Scalmalloy به سازندگان اجازه داد بجای تولید بخش‌های جامد بدنه، آن‌ها را توخالی بسازند که پنهان کردن بیشتر کابل‌ها و سایر اجزای موتور را که معمولا در موتورسیکلت‌های استاندارد بیشتر در معرض دید قرار دارند، ساده‌تر کرده است.

همچنین از الگوریتم‌های بیونیک برای بهینه سازی کل سازه استفاده شده که طراحی کلی تمیزتر و وزن 30 درصد سبکتر از سایر موتورسیکلت‌های برقی در حال تولید را ارائه کرده است.

در سال 2015 شرکت TE Connectivity نخستین موتورسیکلت چاپی سه‌بعدی جهان را ساخت، اما آن تنها یک نمونه پیش‌ساخت بود و وزنی حدود 200 کیلوگرم داشت که نیروی آن با یک موتور برقی 750 واتی تامین می‌شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از فاکس‌نیوز،اگرچه Light Rider از وزن سبکتری برخوردار بوده، اما هزینه آن بالاست. تنها 50 نمونه از این موتورسیکلت ساخته خواهد شد و پس از اخذ 2450 دلار هزینه پیش، خریداران باید 56 هزار دلار دیگر نیز پرداخت کنند. این محصول حدود یکسال دیگر آماده تحویل خواهد شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا