نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بحران زیست محیطی در کمین کانادا

بر اساس داده های به دست آمده از ماهواره ها، آتش سوزی که دو هفته قبل از منطقه فورت مک کوری گذشته بود اکنون با نزدیک شدن به بزرگ ترین امکانات تولید نفت کانادا، این کشور را با تهدیدی جدی روبرو کرده است به طوری که هزاران کارگر فعال در این بخش مجبور به تخلیه آنجا شده اند.

این آتش سوزی تولیدات نفت کانادا را به میزان یک میلیون بشکه در روز کاهش داده است و به همین روال در دو روز گذشته نیز شعله های آتش مهار نشدنی 877 هزار و 224 جریب (355 هزارهکتار) از جنگل های منطقه را به آتش کشیده اند.

برنامه های دولت کانادا برای راه اندازی مجدد تولید نفت در شمال ناحیه آلبرتا در هفته جاری با پی بردن به تغییر مسیر باد و حرکت آتش سوزی شمالی به سمت پروژه نفتی یاد شده، به حالت تعویق درآمده است. نزدیک به 4 هزار کارگر از دوازده کمپ کاری مجبور به تخلیه پست خود شدند. تغییر جهت آتش سوزی برای کمپانی های در مسیر آن بسیار غافلگیر کننده بود و برنامه های تولیدی آنها را با تاخیر مواجه ساخته است. تا کنون در طی این آتش سوزی یک کمپ کاری با 665 اتاق نیز در روز سه شنبه در شعله های آتش به صورت کامل سوخته و نابود شد.

امکانات تولید نفت یاد شده از هفته اول ماه می یعنی زمانی که آتش سوزی بخش قابل توجهی از فورت مک موری را نابود کرد، در حالت بلاتکیفی قرار گرفته است. همچنین این آتش سوزی تولیدات نفت کانادا را به میزان یک میلیون بشکه در روز کاهش داده است و به همین روال در دو روز گذشته نیز شعله های آتش مهار نشدنی 877 هزار و 224 جریب (355 هزارهکتار) از جنگل های منطقه را به آتش کشیده اند.

لازم به ذکر است که هیچ کدام از ماسه های نفتی (ماسه های قیر دار) هنوز درگیر آتش سوزی نشده اند البته تمهیداتی نیز برای اطمینان از عدم وقوع این رخداد در نظر گرفته شده است. بسیاری از امکانات تولید این کشور نیز با خطر زیادی مواجه نیستند زیرا بسیاری از پوشش های گیاهی پیرامون مناطق نفتی توسط مسئولان این مناطق از بین رفته اند و مقداری زیادی شن و ماسه به جای آنها در سایت های قرار گرفته است تا بتوان جلوی پیشروی آتش را گرفت.

با این حال هنوز هم زمان دقیق خاموش شدن این آتش سوزی مشخص نیست اما به احتمال زیاد این امر ماه ها به طول بینجامد. البته با توجه به غیرقابل پیش بینی بودن طبیعت، این آتش سوزی ممکن است چندی قبل از بازگشت تولیدات نفتی شمال آلبرتا به حالت طبیعی خاموش شود.

منبع: gizmodo

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل