نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

سخنرانی نخبگان فناوری دنیا در دومین نشست بین المللی شبکه سازی نوآوری

دکترفرهنگ فصیحی روزچهارشنبه در نشست خبری برگزاری پنجمین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری اینوتکس(INOTEX2016) افزود: برگزاری این نشست‌ با توجه به نیازهای شرکت‌های داخلی و خارجی درهمکاری‌های بین‌المللی از دوره گذشته برگزاری نمایشگاه اینوتکس برنامه ریزی شده است.
وی بیان کرد: در سال گذشته شش پنل تخصصی درحوزه‌های نانو فناوری، بایوتکنولوژی، فناوری ارتباطات و اطلاعات، فناوری‌های حوزه انرژی و سلامت برگزارشد و در سال جاری نیز در این نشست برگزاری 10 پنل تخصصی با موضوعات مکانیسم ‌های موفقیت درفرآیندهای انتقال فناوری، تحقیق و توسعه مشترک، تامین سرمایه برای همکاری‌های فناورانه و سرمایه‌گذاری خطر پذیر و صادرات فناورانه پیش بینی شده است.
فصیحی ادامه داد: در این نشست‌ پنج پنل تخصصی دیگر با موضوع شبکه‌سازی در حوزه‌های فناوری ارتباطات واطلاعات، زیست محیطی و انرژی، فناوری‌های هم‌گرا، فناوری‌های نرم و هویت ساز و رسانه برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری این نشست‌ها در روزهای چهارم و پنجم خرداد ماه در حاشیه نمایشگاه اینوتکس در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران گفت: در این پنل‌ها 40 نفراز نخبگان برجسته بین المللی و داخلی سخنرانی خواهند داشت، از جمله این افراد برنده جایزه تورینگ معتبرترین جایزه کامپیوتر در دنیا از کشور فرانسه در زمینه اینترنت اشیاء سخنرانی خواهد کرد.
وی ادامه داد: همچنین یکی از پیشگامان مدیریت تکنولوژی در عرصه بین الملل در زمینه مدیریت فناوری که یکی از مباحث اصلی شبکه سازی نوآوری است سخنرانی خواهد کرد.
فصیحی یادآور شد : علاوه بر سخنرانان خارجی افراد برجسته داخلی نیز در زمینه نانو ، بایو تکنولوژی و فناوری اطلاعات و ارتباطات سخنرانی می کنند.
وی با اشاره به مشکلات کشور در زمینه شبکه‌سازی، برگزاری این نشست‌ها را فراهم کردن زیرساخت‌ها برای ایجاد شبکه‌سازی در حوزه نوآوری دانست و گفت: در حال حاضر انجام کار تیمی در برخی حوزه ها مانند سلول های بنیادی ، نانو ، بایو و علوم شناختی انجام شده و اگر شبکه سازی به عنوان یک راهبرد برای آن ها باشد در آینده در این حوزه ها موفقیت های بسیاری خواهیم دید.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل