ساخت نخستین میکروسکوپ اسکن هلیوم جهان

تیمی از پژوهشگران استرالیائی در دانشگاه نیوکاسل موفق به طراحی و ساخت نخستین میکروسکوپ اسکن هلیومی جهان شده اند. این مطالعات به سرپرستی و مدیریت پروفسور پاول دستور در این دانشگاه انجام شده و نتایج نخستین تصویر برداری رسمی از آن چندی پیش منتشر شد.

این فناوری بسیار مهم که پژوهشگران استرالیائی موفق به ساخت آن شده اند، موضوعی کلیدی در پژوهش های علمی محسوب می شود که دانشمندان مختلفی در سراسر جهان طی دو دهه گذشته در تلاش برای ساخت آن بودند .

این فناوری بسیار مهم که پژوهشگران استرالیائی موفق به ساخت آن شده اند، موضوعی کلیدی در پژوهش های علمی محسوب می شود که دانشمندان مختلفی در سراسر جهان طی دو دهه گذشته در تلاش برای ساخت آن بودند . گفتنی است پیش از ساخت این میکروسکوپ استرالیائی ؛ این تلاش ها همگی ناموفق بوده و نتیجه ای در بر نداشت. نخستین تصاویر منتشر شده توسط پژوهشگران دانشگاه نیوکاسل استرالیا که در آن نتایج به دست آمده از مشاهده با میکروسکوپ اسکن هلیومی دیده می شود، شامل تصاویری از نیش عنکبوت، چشم زنبور عسل و ساختار پر یک کلاغ است. در یک تصویر دیگر، نتایج به دست آمده از تصویر برداری از ساختار پر پروانه توسط میکروسکوپ های فعلی و نمونه همان تصویر که توسط میکروسکوپ هلیومی گرفته شده است، دیده می شود.

 

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا