برندسازی باید از درون پارک های علم و فناوری شروع شود

خسرو پیری روز گذشته در مراسم هم اندیشی روسای پارک های علم و فناوری و مراکز رشد در صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: برای انجام این امر حمایت مالی و معنوی نیاز است و برخی از حمایت های مالی از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی انجام می شود.
وی یادآور شد: پارک های علم و فناوری محوریت فناوری در استان ها هستند و باید سعی کنیم مشکلات پارک ها را در استان ها حل و پشتوانه پارک ها باشیم.

** نهایی شدن اساسنامه پارک های علم و فناوری خصوصی
پیری بیان کرد: اساسنامه پارک های علم و فناوری خصوصی نهایی شده، از این رو هر فردی که واجد شرایط باشد می تواند برای راه اندازی پارک های علم و فناوری خصوصی اقدام کند.
وی افزود: داشتن زمینی به مساحت پنج تا 10 هکتار برای استقرار شرکت های دانش بنیان، داشتن برنامه عملیاتی و حمایت از شرکت های خصوصی از جمله شرایط راه اندازی پارک های علم و فناوری خصوصی است.
وی گفت: تصویب درخواست های راه اندازی پارک های علم و فناوری خصوصی دارای سه مرحله کمیته تخصصی، کمیسیون پژوهش و فناوری و شورای گسترش است که در حال حاضر یک تقاضا برای راه اندازی این پارک ها به وزارت علوم ارسال شده که مرحله اول را گذرانده است.
وی ادامه داد: ما پیشنهاد می کنیم که به تدریج پارک های علم و فناوری خصوصی در دانشگاه ها ایجاد شود که این امر نیز در دنیا مرسوم است و محلی برای درآمد دانشگاه ها می شود و اکنون در حال تدوین این مدل جدید هستیم.
وی همچنین درخصوص پارک های علم و فناوری تخصصی نیز گفت: راه اندازی این پارک ها نیز در ارتباط با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی مطرح است، راه اندازی پارک های علم و فناوری تخصصی علاوه بر انجام ماموریت دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی در حوزه پژوهش و فناوری به صورت تخصصی در یک حوزه فعالیت خواهند کرد.
پیری یادآور شد: با تجمع شرکت های تخصصی در یک پارک ، پارک تخصصی تشکیل می شود ولی هدف ما این است که این پارک ها به سمت خصوصی شدن حرکت کنند، روسای این پارک ها باید اقتصادی فکر نمایند.
وی یادآور شد: در حال حاضر برخی از پارک های تخصصی ایجاد شده در دانشگاه ها هستند و گام هایی برای خصوصی شدن آنها برداشته شده است.
به گزارش ایرنا، پیری ادامه داد: در حال حاضر در بین شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری شرکت هایی وجود دارند که در حال صادرات محصولات خود به کشورهای مختلف هستند، وزارت علوم در نظر دارد در سال جاری با توجه به ظرفیت شرکت ها و نیز سیاست های موجود در وزارتخانه از پتانسیل شرکت های دانش بنیان در زمینه برندسازی حمایت نماید و آنها را شناسایی و تقویت کند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا