نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ایران هلث نوزدهم ؛ فرصت جذب سرمایه گذار و معرفی توانمندی های داخلی درسطح بین المللی

این نمایشگاه فرصت بسیار مغتنمی است تا شرکت های فعال دراین صنعت دستاوردها و محصولات خود را درمعرض بازدید دست اندرکاران و متخصصان این صنعت قرار دهند و با درنظر گرفتن روند تقاضای بازارها و سمت و سوی رشد این صنعت، فعالیت ها ونوآوری های آتی خود را هدایت کنند.
براساس گزارش ارائه شده از مسئولان این نمایشگاه امسال بیش از600 شرکت داخلی و خارجی محصولات خود را برای معرفی دستاوردهای ایران در حوزه سلامت و پزشکی ارایه کرده اند.
شرکت های داخلی در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران هلث دستاوردهای خود را در حوزه سلامت ایرانیان در زمینه تجهیزات مصرفی و پیشرفته پزشکی با استفاده از فناوری های نوین دنیا درحوزه های نانو پزشکی تا تجهیزات پیشرفته درمانی را طبق آخرین استانداردهای جهانی ساخته وبه نمایش گذاشته اند.
انواع دستگاه های ضدعفونی کننده ویژه بیمارستان ها و مراکز درمانی، تجهیزات اتاق عمل، انواع تشک ها و تخت های بیمارستانی، میز و صندلی های پزشکی و صنایع بیمارستانی، همچنین دستگاه های امحاء زباله های بیمارستانی، بخشی از تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی ارائه شده در نمایشگاه ایران هلث است که مورد توجه بسیاری از شرکت کنندگان داخلی و خارجی قرار گرفت.
برخی از محصولات ارایه شده دراین نمایشگاه هرسال با بهره مندی از فناوری های روزدنیا عرضه و درمعرض دید بازدید کنندگان قرارداده شده است .
در نمایشگاه امسال درکنارتجهیزات مصرفی پزشکی ، دستاوردهای تجهیزات توانبخشی رباتیکی نیز ارایه شده است.

*** ربات توانبخشی آموزش گام برداری 
ربات توانبخشی آموزش گام برداری ' تحرک' به عنوان اولین نمونه از تجهیزات رباتیکی در ایران است که از درون تحقیقات دانشگاهی و بر مبنای طراحی های خلاقانه بومی ، طراحی و تولید شده است.
این ربات توانبخشی برای بیمارانی که از اختلالات حرکتی پا رنج می‌برند، امکان انجام تمرینات مختلف توانبخشی را به منظور اصلاح الگوی راه رفتن فراهم می‌کند، این دستگاه رباتیکی می‌تواند به عنوان روشی نوین در مراکز توانبخشی، بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها، مکمل یا جایگزین روش‌های سنتی شود. 
برای انجام تمرینات، یک بازوی رباتیکی به پای بیمار متصل شده و با استفاده از الگوهای هوشمند از پیش طراحی شده، بیمار به کمک ربات بر روی تردمیل حرکت می‌کند، نرم‌افزار طراحی شده برای این دستگاه، به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند به عنوان ابزاری تحقیقاتی در آنالیزهای مربوط به گام برداشتن مورد استفاده قرارگیرد و برنامه‌های کنترلی (تمرینی) متفاوتی بر روی آن اجرا شود. 
توانایی اعمال الگوی راه رفتن متناسب با هر بیمار، امکان اعمال نیروی کمکی به مفاصل زانو و ران متناسب با نیار هر بیمار ، قابل تنظیم برای افراد با مشخصات فیزیکی و ابعادی متفاوت ، قابلیت خنثی سازی وزن بیمار به میزان مورد نیاز و بنا برتشخیص درمانگر، افزایش دقت، تکرار پذیری و مدت زمان انجام تمرینات توانبخشی ، قابل استفاده برای بیماران سکته مغزی ، ضایعه نخاعی ، پارکینسون ، ام اس و سایر اختلالات عصبی وامکان استفاده از تجهیزات جانبی برای بیماران خاص از قابلیت های این ربات توانبخشی است.

*** محصولات نانویی
همچنین از میان دستاوردهای ارایه شده در این دوره بسیاری از محصولات مصرفی در حوزه پزشکی و سلامت هستند که با بهره گیری از فناوری نانو تولید و در نمایشگاه ارایه شده اند که از جمله آن ها می توان به انواع ماسک های نانو، چسب های زخم ، تشک های خواب وجوراب ضد خستگی و ضد واریس اشاره کرد.
ماسک های نانو تولیدی چندین شرکت تجهیزات پزشکی ایرانی با ضخامت 2 میکرونی با بالاترین کارایی 98 درصدی، کار پایش ذرات و باکتریایی را به داخل سیستم تنفس انجام می دهد.
این ماسک ها دارای قابلیت جذب 99 درصدی ذرات زیر میکرون و نیز جذب انواع ویروس ، باکتری و قارچ را با استفاده از فناوری نانو دارند.

***جوراب ضد خستگی و ضد واریس
جوراب تولیدی شرکت ایرانی ( شرکت ورنا) که سال گذشته نیزدراین نمایشگاه حضورداشت، به گونه ای طراحی شده است که فشار تدریجی لازم را برای تضمین گردش صحیح خون در سیاهرگ های پا فراهم می کند.
این جوراب با ایجاد فشار تقریبی بین 22-18 میلی متر جیوه به عنوان جورابی عمومی و قابل جایگزینی با جوراب های معمولی جهت استفاده برای افرادی که به مدت طولانی می ایستند یا به مدت طولانی می نشینند است.
این جوراب دارای خاصیت جلوگیری کننده از حرکت لخته خون دربدن ، ایجاد واریس ، خستگی و تورم پاها است علاوه بر این ، این جوراب از الیاف نانو بافته شده و دارای خاصیت آنتی باکتریال است.

*** عرضه انواع کفش های طبی 
در نوزدهمین نمایشگاه ایران هلث ، علاوه بر تجهیزات از جنس شیشه ، فلز وپلاستیک ، محصولاتی تولیدی از الیاف و پارچه از قبیل رپوش بیمارستانی ، ملحفه و گان های اتاق عمل نیز از سوی شرکت های ایرانی به نمایش گذاشته شده است .
درکنار این محصولات چندین غرفه این نمایشگاه به معرفی وعرضه کفش های طبی برای سلامت پا اختصاص داده شده است، کفش طبی برای افراد دیابتی گروه تولیدی کفش خزر نیز یکی از آن کفش ها است.
این کفش از رویه و آسترچرم طبیعی تهیه شده است و کفی آن از چرم گوسفند با تزریق پی یو سرد متناسب با برجستگی و فرورفتگی پا است، در ساخت این کفش از هیچگونه چسبی استفاده نشده است و کاملا دست دوز می باشد.
با توجه به اینکه زخم بیماران دیابتی دیر تر از سایر افراد بهبود می یابد ، بنابراین این کفش از طول ، پهنا و عمق کافی برای ناحیه انگشتان برخوردار است.
در این نمایشگاه همچنین انواع تخت های بیمارستانی مورد استفاده در بخش آی سی یو ،بخش زایمان ، دیالیز، کودکان ، صندلی دندانپزشکی ، صندلی همراه از سوی چندین شرکت تولید کنند ه تجهیزات پزشکی در زمینه تخت بیمارستانی نیز به نمایش گذاشته شده است.
همچنین پماد ضد سوختگی ، ژل های شستشو ، داروهای ضد افسردگی ، داروی مخصوص بیماران دیابتی ، داروهای مهارکننده قوی اسید معده ساخت شرکت های ایرانی نیز ارایه شده است.
به گزارش ایرنا، نمایشگاه ایران هلث از روز یکشنبه 26 اردیبهشت ماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده و تا فردا چهارشنبه 29 اردیبهشت ماه سال جاری در نمایشگاه بین المللی تهران دایر است .

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل