نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گردشگری، صنعتی در خدمت اقتصاد مقاومتی

این مفهوم را که مقام معظم رهبری در شهریور ماه 1389 مطرح کردند به اقتصادی اشاره دارد که در شرایط فشار، تحریم، دشمنی ها و خصومت های شدید می تواند تعیین کننده رشد و شکوفایی کشور باشد.

در این خصوص، دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو، رئیس سمينار علمي جايگاه گردشگري در اقتصاد مقاومتي توجه هر چه بیشتر به صنعت گردشگری را راهبردی هوشمندانه در راستای دستیابی به اقتصاد مقاومتی دانست وگفت: از آنجا که برای ساخت جاذبه‌های گردشگری داخلی نیاز به بهره برداری از منابع داخلی مثل اقلیم، جغرافیا، فرهنگ و صنایع دستی است و گردشگر ورودی برای استفاده از این قابلیت ها به طور ناخواسته به توزیع مستقیم منابع پولی در کشور مبادرت می کند؛ بنابراین در ذات و هویت گردشگری، استعداد ها و پتانسیل های متمایزی وجود دارد که این صنعت را تبدیل به یکی از حامیان قدرتمند اقتصاد مقاومتی خواهد کرد.

رئیش دانشگاه علم وفرهنگ در ادامه تصریح کرد: از آنجا که موضوع سرمایه گذاری در زیرساخت و تجهیزات گردشگری در کنار بهره برداری از جاذبه های داخلی بستر ساز بازتولید پول در اقتصاد محلی و ملی را به همراه دارد و این بازتولید به تقویت هر چه بیشتر مشاغل پیرو و وابسته به گردشگری کمک می کند، نیاز است به صنعت گردشگری به گونه ای دیگر نگاه شود.

ایمانی افزود: به عنوان مثال، حافظیه تنها یک جایگاه منحصر به فرد با خصوصیات محیطی و تاریخی است، خلیج فارس تنها یک موقعیت استثنایی جغرافیایی با مشخصات فرهنگی و محیطی است و هیچ گاه امکان واردات این خصوصیات و تولید مشابه آن وجود ندارد. بنابراین توسعه گردشگری در این نقاط به استفاده هر چه بیشتر منابع تاریخی و محیطی ذکر شده منجر می شود و نیز باز تولید و تقویت هر چه بیشتر منابع پولی و غیر پولی این مقاصد را به دنبال خواهد داشت.

گفتنی است، سمينار علمي جايگاه گردشگري در اقتصاد مقاومتي 17 خرداد ماه در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار مي‌ شود. این سمینار با هدف جمع آوری ایده ها، مقالات و مطالعات انجام شده پژوهشگران و برقراری فضای گفتمان میان بخش اجرایی و دانشگاهی صنعت گردشگری است.

از علاقمندان به شرکت در این گردهمایی علمی دعوت می شود تا تاریخ 10 خرداد ماه از طریق تارگاه www.usc.ac.ir  یا آدرس ایمیل Info.T.S@usc.ac.ir آثار خود را در اختیار دبیرخانه این سمینار قرار دهند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل