نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

علاقمندي كشورهاي اروپايي به برقراري ارتباط با دانشگاه‌هاي ايران

به گزارش دانشگاه علوم پزشكي تهران، دكتر علي جعفريان در حاشيه ديدار سفير و مشاور ارشد وزير نوآوري سوئد با رييس دانشگاه به بيان اهداف حضور هيات سوئدي در اين دانشگاه پرداخت و افزور: با توجه به سفر وزير بهداشت سوئد در پاييز امسال به ايران، اين گروه در حال بررسي فرصت ‌هاي همكاري مشترك هستند.
وي گستره فعاليت‌ هاي دانشگاه هاي كشورمان را براي سوئدي‌ ها جالب‌ توجه دانست و افزود: كشورهاي اروپايي خوب مي‌ دانند ظرفيت علمي كشورمان بالاست و افراد توانمندي در دانشگاه فعاليت مي ‌كنند.
رييس دانشگاه علوم پزشكي تهران با اشاره به فضاي رقابتي آموزش و پژوهش در عرصه بين ‌المللي گفت: كشورهاي مختلف تلاش مي ‌كنند بهترين افراد علمي و دانشجويان را جذب كنند ما هم بايد در اين زمينه تلاش كنيم.
وي برلزوم مشاركت اعضاي هيات علمي در فعاليت‌هاي بين‌المللي دانشگاه تاكيد كرد و گفت: با شناسايي افراد توانمند رشته‌هاي مختلف و ايجاد ارتباط علمي با همتاهاي بين‌المللي خود، مي‌توان پيش‌ بيني كرد در بازه زماني 4-5 سال آينده برنامه‌ هاي متعدد مشتركي شامل پروژه پژوهشي، دوره آموزشي، تبادل موقت هيات علمي با هريك از كشورهاي اروپايي كه در آن زمينه در سطح بالايي قرار دارند به اجرا درآيد.
استفان نوريين سفير و مشاور ارشد وزير نوآوري سوئد و تيم تحقيقاتي همراه، به منظور شناسايي ظرفيت همكاري و تبادل علمي ميان دانشگاه علوم پزشكي تهران و دانشگاه‌هاي سوئد با دكتر علي جعفريان رييس دانشگاه علوم پزشكي تهران به مذاكره پرداختند.
در اين ديدار، دكتر مجدزاده رييس موسسه ملي تحقيقات سلامت به معرفي دانشگاه از گذشته تاكنون پرداخت و درخصوص گستره فعاليت‌هاي علمي، جايگاه دانشگاه در عرصه بين‌المللي و نقش آن در توليد تجهيزات پزشكي پيشرفته و روش‌هاي نوين درماني توضيحاتي ارائه كرد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل