نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ضدعفوني كردن گياهان دارويي با روش پلاسماي سرد

محمدباقر رضايي روز سه شنبه در حاشيه نخستين همايش اسانس ايران در گفت و گو با خبرنگاران اظهار كرد: مزيت اين نوع روش استرليزه و پاستوريزه كردن گياهان دارويي نسبت به روش هاي ديگر بدون هيچ تهديد و آسيب به اين گياهان است.
وي افزود: بحث گياهان دارويي جهاني شده و براي اين كه در اين عرصه عقب نمانيم، نيازمند استفاده از روش هاي نوين فرآوري و به كارگيري مهندسي تقطيرمانند پلاسماي سرد هستيم. 
رضايي در ادامه با اشاره به اهميت و تنوع گياهان دارويي كشور خاطرنشان كرد: هر روز را بايد به يك گونه خاص گياهي اختصاص دهيم تا توسعه گياهان دارويي و اهميت آنها بين المللي شود.
وي اظهار كرد: محصولات ما در اين عرصه قابليت فرآوري نوين و تبديل شدن به بهترين اسانس ها را دارد، اما منطقه ما عاري از تكنولوژي است.
رضايي همچنين گفت: وسعت گياهان دارويي ايران از 60 هزار هكتار كنوني به 500 هزار هكتار در چشم انداز 1404 افزايش مي يابد.
وي افزود: دولت به تنهايي قادر به اين كار نيست و عزم ملي را مي طلبد.
رضايي در ادامه از برگزاري 6 همايش تخصصي علمي تا پايان سال جاري در كشور خبر داد و افزود: همايش ادويه هفته قبل در شهر گنبد برگزار شد و نخستين همايش اسانس نيز در كاشان در حال برگزاري است.
وي اظهار داشت : با توجه به اولويت بحث ديم به علت تغيير اقليم كشور و كم آبي افزود: همايش تخصصي ديم نيز امسال در اروميه برگزار خواهد شد و تلاش مي كنيم اين همايش سال آينده با همكاري انجمن علمي گياهان دارويي و ديم تركيه به صورت بين المللي برگزار شود.
رضايي، كشت ارگانيك سالم را از ديگر اولويت هاي كشور بيان كرد و گفت: همايش ارگانيك سالم در شهريور امسال در دانشگاه ساري و همايش فرآوري گياهان دارويي نيز در دانشگاه شاهرود برگزار مي شود.
نخستين همايش اسانس ايران با حضور محققان و توليدكنندگان اسانس و گلاب و عرقيات گياهي سراسر كشور در پژوهشكده اسانس دانشگاه كاشان در حال برگزاري است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل