نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مجله ایرانی، حائز رتبه اول مجلات علمی دندانپزشکی منطقه

دکتر سعید عسگری اعلام کرد: نتایج رتبه بندی کشورها در سایت سایماگو نشان می‌دهد که ایران در میان 229 کشور دنیا در سال ۲۰۱۴ میلادی، با تولید 39 هزار و 573 مقاله توانسته است که مقام شانزدهم در تولید علم را به خود اختصاص دهد. کشورهای آمریکا، چین و انگلستان به ترتیب سه کشور برتر در حوزه تولید علم در جهان هستند.

دبیر شورای سلامت دهان وزارت بهداشت افزود: نتایج این رتبه بندی‌ نشان می‌دهد که تعداد مقالات منتشره در سه رشته پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی در سال 2014 به ترتیب معادل 8989، 1948 و 281 عدد بوده است، اما رتبه کشور در این سه گروه در مقام های 19، 13 و 14 جهان تعیین شده است.

عسگری در ادامه افزود: اگرچه قدر مطلق تعداد مقالات منتشر شده در رشته دندانپزشکی کمتر از رشته پزشکی است، اما کشورهای پیشرفته ای نظیر هلند، استرالیا، فرانسه و سوئد در رشته دندانپزشکی پس از ایران رتبه بندی شده اند.

وی افزود: از سوی دیگر در سال 2014 میلادی ملاحظه می شود که در رتبه بندی مجلات علمی در منطقه خاورمیانه در سه رشته پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی، بهترین مجلات علمی کشور در این سه رشته به ترتیب در مقام بیست و سوم، سوم و اول منطقه قرار گرفته‌اند و کسب رتبه اول منطقه توسط مجله "Iranian Endodontic Journal " برای رشته دندانپزشکی مایه مباهات است.

دبیر شورای سلامت دهان وزارت بهداشت ادامه داد: آمار رسمی منتشره توسط پایگاه‌های علم سنجی در مورد موقعیت رشته دندانپزشکی کشور در قیاس با سایر کشورهای دنیا و منطقه، حکایت از این واقعیت مهم دارد که مسیر کسب مرجعیت علمی برای این رشته در قیاس با رشته پزشکی سهل‌الوصول‌تر بوده و لازم است تا با استفاده از این فرصت مناسب، اقدامات حمایتی مناسب‌تری از رشته دندانپزشکی صورت پذیرد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل