راه اندازي ستاد ليزري و فتونيك در معاونت علمي فناوري رياست جمهوري

دكتر علي وطني پس از نشست با استاندار گلستان در جمع خبرنگاران اين استان بدون اشاره به جزئيات افزود: اين معاونت در اجراي نقشه جامع علمي كشور 73 اولويت را پيش بيني كرده كه تاكنون 15 ستاد زيرمجموعه فعال شده است. 
وي گفت: در صورت تخصيص منابع مالي لازم از سوي مجلس شوراي اسلامي و تحقق دستور رهبر معظم انقلاب مبني بر اختصاص يك درصد از در آمد ناخالص ملي به امر پژوهش، ستادهاي اين معاونت تشكيل و فعال خواهند شد. 
وي با بيان اين كه اكنون دو هزار و 300 شركت دانش بنيان در كشور وجود دارد، افزود: اين شركت ها در سه دسته نوپا، توليدي و صنعتي تقسيم بندي و فعاليت دارند. 
وي اضافه كرد: طي سه سال اخير 600 موافقت نامه با شركت هاي دانش بنيان براي اجراي طرح هاي مختلف عقد قرارداد شده است و به هر يك تا مبلغ سه ميليارد ريال تسهيلات كم بهره پرداخت شده است. 
به گفته وطني در صورت تصويب اعتبار لازم توسط مجلس شوراي اسلامي در سال جاري براي اين معاونت، سقف تسهيلات به طرح هاي توليدي از 100 به 200 ميليارد ريال افزايش خواهد يافت. 
به گفته وي سال قبل به هر شركت دانش بنيان داراي طرح كلان توليدي مبلغ 100 ميليارد ريال تسهيلات پرداخت شد. 
معاون توسعه فناوري معاونت علمي و فناوري رئيس جمهوري اعلام كرد: در صورت پرداخت تسهيلات 50 درصدي از منابع استاني نظير استانداري و ساير دستگاه ها، اين معاونت 50 درصد باقي مانده منابع را در قالب تسهيلات به هر طرح كلان كمك خواهد كرد. 
به گفته وطني؛ پارسال اين ميزان كمك در قالب تسهيلات 40 درصد بود كه امسال افزايش 10 درصدي داشت.
وي همچنين گفت: اكنون استان گلستان داراي سه طرح كلان در حوزه هاي توليد ويتامين E، توسعه فناوري لاين ماهي خاوياري و كشت و توسعه بذر سبزي و صيفي است. 
وي افزود: اكنون سه طرح كلان در استان گلستان در مرحله عقد موافقت نامه است و تاييد وزارتخانه مربوطه از جمله جهاد كشاورزي را براي عملياتي شدن دارد. 
وطني سرمايه گذاري در حوزه هاي سويا، گياهان دارويي به ويژه پنبه، آفتابگردان، زعفران و بيابان زدايي در استان گلستان را از جمله ظرفيت هايي عنوان كرد كه مي توان از امكانات معاونت علمي و فناوري رييس جمهوري براي رونق و توسعه آن استفاده كرد. 
به گزارش ایرنا , استان گلستان با افزون بر 20 هزار كيلومتر مربع وسعت و يك ميليون و 850 هزار نفر جمعيت در سطح 14 شهرستان داراي مزيت هاي نسبي در حوزه هاي مختلف از جمله گردشگري و كشاورزي است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا