مشاهده تصاویر سه‌بعدی با نمایشگرهای هولوگرامی

این نمایشگر موسوم به "HoloFlex"" از آرایه‌ای از لنزهای کوچک چیده شده بر روی یک صفحه منعطف OLED در ابعاد 1920×1080 استفاده می‌کند و اجازه مشاهده تصاویر سه‌بعدی بطور همزمان را برای چندین نفر بدون نیاز به عینک‌های مخصوص، پروژکتورهای پیچیده یا پیگیری سر هر فرد فراهم می‌کند.

این نمایشگر با کیفیت بالا برای دستیابی به این تاثیر به 16 هزار کره 12 پیکسلی تفکیک شده که هر کدام از لنز Fisheye خود برای ارائه یک نمای اندکی متفاوت از جسم سه‌بعدی بر روی صفحه برخوردارند. اگرچه نتیجه نهایی یک تصویر سه‌بعدی با وضوح 160×104 است، اما از تقریبا هر زاویه‌ای قابل مشاهده است. با کوچکتر و دقیق‌تر شدن تراکم پیکسل‌ها و فرآیندهای ساخت، این وضوح ارتقا خواهد یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از Gizmodo، بخش "تا‌شوی" HoloFlex در حقیقت از نمایشگر یکپارچه ReFlex آن نشات گرفته که از حسگرهای خم شدنی و بازخورد لمسی برای افزودن محور سوم به حرکات کنونی نمایشگرهای لمسی استفاده می‌کند. کاربران با خم کردن نمایشگر می‌توانند اجسام را به سمت جلو یا عقب در فضای مجازی حرکت دهند. همچنین با جفت کردن یک دوربین عمقی به این نمایشگر می‌توان کنفرانس‌های ویدیویی سه‌بعدی هولوگرامی را ایجاد کرد که در آن تماشاگران می‌توانند اطراف کاربر را از جای دیگر مشاهده کنند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا