نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بودجه آموزش عالی سال آینده 24 درصد آفزایش می یابد

 محمد فرهادی روز سه شنبه در حاشیه نخستین همایش بین المللی نانوی آسیا و اقیانوسیه به میزبانی کیش در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درمورد تاکید رهبر معظم انقلاب در زمینه توسعه فناوری نانو اظهار داشت: آنچه که به ما برمی گردد تقویت دوره های آموزش های عالی در این عرصه ها، توسعه پژوهش، جذب دانشجو در حوزه تحصیلات تکمیلی، ارتباط بین تحقیق و تولید در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد و همچنین سرمایه گذاری در این زمینه است که به صورت جدی به آن توجه خواهیم کرد.

وی برارتباط بین دانشگاه و صنعت در این عرصه تاکید کرد و گفت: برای توسعه این صنعت نیازمند همکاری میان نهادها، سازمان های دولتی وغیر دولتی که عهده دار مدیریت تکنولوژی ، صنعت ، اقتصاد و حتی فرهنگ هستیم .وزیر علوم درمورد بودجه اختصاصی به آموزش عالی برای سال آینده نیز اظهار داشت : بطور متوسط با افزایش 24 درصدی بودجه در تمامی بخش ها در سال آینده روبرو هستیم ، این افزایش به ویژه درمراکز تحقیقاتی و پژوهشی محسوس تر است .

دبیر ستاد نانو نیز در مورد افزایش بودجه بخش نانو به خبرنگار ایرنا گفت : با افزایش 20 درصدی بودجه جاری در سال آینده روبرو هستیم و تمرکز ما در حوزه آموزش و به ویژه رسوخ نانو در حوزه صنعت هزینه خواهد شد .
سعید سرکار با بیان اینکه در هشت صنعت مختلف همچون دارو ، نساجی ، نفت ، کشاورزی سرمایه گذاری کردیم از وضعیت کشور در حوزه نانو تکنولوژی ابراز رضایت کرد . وی با بیان اینکه مقام هفتم این عرصه را در آسیا داریم گفت : امیدواریم در طول فعالیت خود در سه سال آینده جزو پنج کشور مطرح آسیا باشیم .

نخستین همایش نانوی آسیا اقیانوسیه که از روز دوشنبه آغاز بکار کرده با برگزاری 12 کارگاه آموزشی و نشست های تخصصی تا 20 اسفند ماه در مرکز همایش های بین المللی خلیج فارس ادامه دارد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل