کشف فسیل 71 میلیون ساله در قطب جنوب

یکی از تفریح های علمی مشهور در جهان، جستجو برای فسیل ها است که دانشمندان خاصی به انجام آن علاقه نشان می دهند. هنگامی که این تفریح علمی در نقاط دورافتاده جهان به انجام برسد آنگاه شرایط بسیار دشواری در پیش روی فرایند اکتشافی قرار خواهد داشت و به همین دلیل نیز کشف کردن یک فسیل می تواند لذت و ارزشی چند برابر داشته باشد.

این کشف شامل چند فسیل بسیار بزرگ است که متعلق به یک موجود آبزی و یک پرنده از دوران کرتاسه هستند.

در این میان گروهی از دانشمندان به تازگی برای یافتن فسیل، روانه قطب جنوب شده و از یکی از دور افتاده ترین نقاط جهان، دست پر بازگشتند. این کشف شامل چند فسیل بسیار بزرگ است که متعلق به یک موجود آبزی و یک پرنده از دوران کرتاسه هستند. این دانشمندان برای دستیابی به این فسیل ها ابتدا به آمریکای جنوبی پرواز کرده و سپس از آنجا با هلیکوپتر خود را به قطب رساندند و پس از آن بود که پیاده روی قطبی 5 روزه آنها برای یافتن این فسیل ها آغاز شد.

مدیر این گروه تحقیقاتی 12 نفره که استیو سلیزبری (Steve Salisbury) نام دارد در این باره می گوید: «قطب برای انجام اکتشاف به عنوان یک مقصد بسیار دشوار به حساب می آید ولی در واقع رسیدن به قطب به اندازه اکتشاف در آن برای ما دشوار بود.» این دانشمندان که از دانشگاه هایی از استرالیا، ایالات متحده آمریکا و آفریقای جنوبی به دور هم جمع شده بودند و با یافتن بیش از یک تن فسیل، می توانند برای مدت ها به مطالعه آن مشغول باشند.

شایان ذکر است که در حال حاضر این فسیل های عظیم الجثه به سوی شیلی در حرکت هستند ولی مقصد نهایی آنها، موزه ملی تاریخ کارنگی واقع در پترزبورگ خواهد بود.

منبع: smithsonianmag

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا