نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تحویل اعضای مصنوعی بدن با کمک پهپاد

در نمایشگاه CES سال جاری بود که از یک پهپاد ویژه با نام EHang رونمایی شد که به صورت تخصصی برای حمل تجهیزات و لوازم پزشکی امدادی طراحی شده بود. از سوی دیگر یکی از شرکت های دیگری که پروژه ای بسیار جذاب در زمینه خدمات پزشکی در سر داشت را می توان کمپانی Biotechnology PBC دانست که در این نمایشگاه اقدام به ارائه برنامه ساخت اعضای مصنوعی بدن کرده بود.

این پهپاد را می توان به کمک تلفن همراه هوشمند کنترل کرد و به همین دلیل نیز استفاده از آن برای ارائه خدمات تحویل اعضای مصنوعی بدن می تواند یک گزینه بسیار ایده آل به حساب بیاید.

حال این دو شرکت با یکدیگر قرارداد همکاری ویژه ای به امضا رسانده اند که به موجب آن قرار است تا شرکت EHang برای کمپانی Biotechnology PBC اقدام به ساخت یک هزار دستگاه پهپاد ویژه کند که این پهپادها برای ارائه اعضای بدن مصنوعی ساخته شده توسط این شرکت به محل مورد نظر برای تحویل مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

شایان ذکر است که پهپاد EHang دارای قابلیت حمل یک انسان برای مسافت 10 مایل (16 کیلومتر) است که در طول این مسافت، سرعت حرکت این پهپاد برابر با 65 مایل بر ساعت (104 کیلومتر بر ساعت) خواهد بود و به عبارت دیگر این پهپاد می تواند بیماران را در مدت زمانی کمتر از ده دقیقه به مراکز امدادی واقع در 16 کیلومتری مبدا برساند.

این پهپاد را می توان به کمک تلفن همراه هوشمند کنترل کرد و به همین دلیل نیز استفاده از آن برای ارائه خدمات تحویل اعضای مصنوعی بدن می تواند یک گزینه بسیار ایده آل به حساب بیاید. البته یکی از نکات بسیار مهم این است که هنوز نه پهپاد EHang و نه اعضای مصنوعی بدن شرکت Biotechnology PBC آماده عرضه عمومی نیستند و به همین دلیل نیز این پروژه تا رسیدن به مرحله عملیاتی شدن، به زمان نسبتا زیادی نیاز دارد.

منبع: gizmodo

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل