نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

برقراري الگوي استاد و شاگردي و اخلاق اسلامي عامل موفقيت علمي و فرهنگي دانشگاه ها

به گزارش واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي، دكتر علي عباسپور در مراسم گراميداشت مبعث رسول گرامي اسلام (ص) و آيين پاسداشت مقام استاد، گفت: هدف از بعثت پيامبر، در نص قرآن كريم، ترويج اخلاق نيكو و نيل به كمال بشر بوده است.
وي با اشاره به آيات قران كريم كه اخلاق نيكوي پيامبر اكرم(ص) را يكي از عوامل جذب افراد به دين اسلام مي داند، افزود: معلمي شغل انبيا است، اساتيد و دانشگاهيان در راستاي حركت در مسير شغل انبيا، بايد در گسترش اخلاق نيك و اسلامي در جامعه تلاش كنند.
عباسپور تصريح كرد: رمز تبديل واحد علوم و تحقيقات به يكي از بهترين واحدهاي دانشگاهي جهان در حكمفرمايي الگوي استاد و شاگردي و اخلاق اسلامي در سطح دانشگاه است كه در اين راستا، اساتيد از سهم قابل توجهي برخوردار هستند.
وي بر نقش تربيتي اساتيد به عنوان الگوي نسل جوان، تاكيد كرد و ادامه داد: اساتيد و معلمان بايد علاوه بر آموزش نظم و دقت و ارائه جديدترين مسائل و مطالب علمي روز، در پرورش روحي و فكري دانشجويان و دانش آموزان كوشا باشند. 
عباسپور با اشاره به تذكرات ديني و قراني درباره نحوه تعاملات بين فردي، اظهار داشت: رابطه اساتيد و دانشجويان بايد با حفظ احترام متقابل، در چارچوب اصول اسلامي و به دور از پرخاشگري شكل بگيرد.
دكتر ميرسپاسي عضو هيأت علمي دانشكده مديريت و اقتصاد واحد علوم و تحقيقات نيز در اين مراسم گفت: معلم در جامعه نقشي استراتژيك دارد كه در چارچوب مناسبات آموزشي قرار دارد.
وي ارتقاي آموزش عالي را در تقويت فرهنگ مسئوليت اجتماعي و اخلاق حرفه اي دانست و افزود: مديريت منابع انساني به چگونگي جذب، تربيت و نتيجه بخشي حضور افراد در ارگان ها اختصاص دارد.
ميرسپاسي تصريح كرد: بايد با فرهنگ سازي در بخش هاي مختلف جامعه، علاوه بر نيل به اهداف سازمان و رضايت كاركنان، بر لزوم دستيابي به منافع جامعه تاكيد شود.
وي ادامه داد: اساتيد بايد بخشي از زمان تدريس خود را به آموزش مسئوليت اجتماعي و اخلاق حرفه اي حوزه‌ي خود به دانشجويان اختصاص دهند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل