نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

كاشت درخت صلح و دوستی ایران و كره جنوبی در پارك پردیسان

 معصومه ابتكار در مراسم كاشت درخت صلح و دوستی بین ملت ایران و كره جنوبی با تشكر از سفیر كره جنوبی برای حضور در پارك پردیسان گفت: رئیس جمهور كره برای كاشت نهال در پارك پردیسان دعوت شده بود اما به علت مشغله كاری نتوانست حضور یابد و به دلیل علاقه به این كار سفیر را به نمایندگی از خود فرستاد.
وی افزود: محیط زیست، درخت كاری و حفاظت از طبیعت ابزارهای مهمی برای صلح و دوستی بین ملت ها هستند كه امیدواریم این درخت محافظ دوستی میان ایران و كره باشد.
وی ابراز امیدواری كرد كه درخت صلح و دوستی به خوبی رشد كند و دو ملت از ثمرات این همكاری استفاده كنند.
در كنار درخت صلح و دوستی كتیبه ای با مضمون «به پاس نخستین سفر رئیس جمهور كره جنوبی به ایران» نصب شد كه ابتكار به اشاره به این كتبه گفت: امیدواریم این درخت و این سنگ نوشته به عنوان نمادی از حركت محیط زیستی رئیس جمهور كره در پارك پردیسان باقی بماند.

** امضای توسعه همكاری محیط زیستی ایران و كره جنوبی
ابتكار گفت: پیش نویس تفاهم نامه همكاری محیط زیستی میان ایران و كره جنوبی آماده شده و در هفته های آینده از دعوتی كه از من به عمل آمده به كره سفر خواهم كرد و این تفاهمنامه به امضا خواهد رسید.
وی گفت: آموزش، پژوهش، همكاری های فنی در زمینه فناوری های سبز، تنوع زیستی و تغییر اقلیم موضوع همكاری این تفاهمنامه است.

** استمرار اعزام محیط بانان به خارج با هدف آموزش
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای اولین بار 12 محیط بان برای گذراندن دوره های آموزشی در زمینه محیط بانی تخصصی به اتریش اعزام شدند كه امیدواریم این همكاری در این زمینه نتایج خوبی به همراه داشته باشد و موجب ارتقای سطح توانمندی های محیط بانان كشور شود.
وی با بیان اینكه این دوره هشت روزه است گفت: تاكنون تفاهمنامه های متعددی با كشور مختلف در زمینه محیط زیست منعقد شده و در تلاشیم تا این دوره های آموزشی براساس این تفاهمنامه ها ادامه یابد.
وی گفت: چندی پیش با نمایندگانی از كشور نروژ در زمینه نفت و پتروشیمی در بوشهر نشستی داشتیم كه نتایج خوبی از آن به دست آمد.
ابتكار اظهار امیدواری كرد: از این تعاملات بین المللی به نتایج مثبتی در زمینه حفظ محیط زیست دست یابیم. 
پیش از سخنان ابتكار كیم سئونگ هو سفیر كره جنوبی با ابراز خرسندی از كاشت این نهال با قرائت شعری از حافظ گفت: امیدواریم تا وقتی كه این درخت و این كتبه در پارك پردیسان باشد صلح و دوستی بین دو كشور همچنان برقرار باشد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل