نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

به زوجهای نابارور مشاوره رایگان ارائه می شود

 دکتر محمد مهدی آخوندی، رییس انجمن جنین­ شناسی و بیولوژی تولید مثل پژوهشگاه ابن سینا درباره دلایل این نام­گذاری و راه­ اندازی کمپین ملی گفت: 31 اردیبهشت­ روز ملی جمعیت است. به همین مناسبت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، انجمن جنین ­شناسی و بیولوژی تولید مثل و دانشگاه علوم پزشکی ایران این هفته را هفته خانواده، تولید مثل و فرزندپروری نام­گذاری و کمپینی ملی به همین نام راه­اندازی کرده­اند. همان­طور که می­دانید، سیاست­های جمعیتی جدید افزایش باروری را ترویج می­ کنند. اما در کنار کمیت، کیفیت جمعیت نیز شاخصی مهم در توسعه است. به همین دلیل باید به تقویت نهاد خانواده، سلامت باروری و پرورش صحیح فرزندان نیز توجه شود.

به گفته دکتر آخوندی، هدف اصلی این کمپین گشودن باب گفت ­و­گو و اطلاع­ رسانی درباره جمعیت در ایران، نرخ رشد باروری، میزان ناباروری و پیامدهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی آن، سلامت جنسی، سلامت باروری و داشتن فرزند سالم، حفظ باروری و عواملی تهدیدکننده توان باروری است.

وی خاطرنشان کرد : حمایت از زوجین نابارور نیز از جمله اهداف اصلی و مهم این کمپین است و قرار است با همکاری مراکز درمان ناباروری سراسر کشور، در روز حمایت از زوج­های نابارور به زوج­های نابارور مشاوره رایگان ارائه می­شود و درباره روش­های نوین درمان ناباروری اطلاع­ رسانی شود.

 رییس انجمن جنین­ شناسی و بیولوژی تولید مثل افزود: روزهای این هفته، متناسب با اهداف کمپین نام­گذاری شده ­اند که سلامت باروری، حفظ باروری و عوامل تهدیدکننده آن، حمایت از زوجین نابارور، جمعیت جوان و اقتصاد پویا، خانواده سالم، آرامش و نشاط و جامعه و سالمندی عناوین برگزیده برای روزهای این هفته است.

دکتر آخوندی ابراز امیدواری کرد که در روز حمایت از زوجین نابارور با مشارکت و همکاری مراکز تخصصی سراسر کشور، زوج­هایی که تاکنون امکان و شانس مراجعه برای درمان را نداشته ­اند، بتوانند از امکان مشاوره و تشخیص رایگان بهره ­مند شوند و با قرار گرفتن در مسیر درست درمان، لذت داشتن فرزند را تجربه کنند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل