نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اتحادی بزرگ برای غلبه بر سیلیکون ولی

وقتی نام از فناوری به میان می آید، بزرگ ترین محلی که برای مشاهده شرکت های بزرگ فناوری برای هر کسی در جهان شناخته شده است را می توان سیلیکون ولی دانست. با این حال دومین نام بزرگ پس از این محل نیز شهر نیویورک است که برای مدت ها زیر سایه سیلیکون ولی قرار گرفته است.

شایان ذکر است که هنوز اهداف اصلی این پروژه با جزئیات ویژه مشخص نشده اند و به همین دلیل نیز می توان در این زمینه انتظار اخبار بیشتری را در طول چند ماه آینده داشت.

حال بزرگان فناوری در این شهر قصد دارند تا شرایط را تغییر بدهند و شهر نیویورک را به قطب اصلی حضور شرکت های فناوری بدل سازند. در این راستا نیز یک اتحاد بزرگ شکل گرفته است که می تواند در این مسیر به عنوان یک نیروی محرکه بسیار مناسب عمل کند.

این اتحاد ویژه که Tech:NYC نام گرفته است، شامل شرکت های بزرگی مانند گوگل، فیس بوک شعبه نیویورک، AOL و بلومبرگ است که هر یک می توانند نیروی کافی برای اعمال قدرت در این زمینه را فراهم سازند. یکی از افراد فعال در این پروژه که فرد ویلسون نام دارد در این باره می گوید: «ما احساس می کنیم که جامعه فناوری شهر نیویورک به یک نهاد رسمی تر برای معرفی خود در برابر دولت محلی و سایر موجودیت های تجاری دارد.»

به این ترتیب این اتحاد می تواند این نهاد رسمی را به وجود آورده و به این بزرگان فناوری برای جابجایی کانون تمرکز از سیلیکون ولی به سوی شهر نیویورک کمک شایانی کند. شایان ذکر است که هنوز اهداف اصلی این پروژه با جزئیات ویژه مشخص نشده اند و به همین دلیل نیز می توان در این زمینه انتظار اخبار بیشتری را در طول چند ماه آینده داشت.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل