تجهيزات راديولوژي ايران ازفناوري روز دنيا برخوردار است

دكتر مارينا پورافكاري امروز سه شنبه در سي و دومين كنگره راديولوژي ايران اظهار كرد: با تمام مشكلاتي كه حوزه راديولوژي دارد اما توانسته است كه از لحاظ تجهيزات و تكنولوژي از ساير كشورها عقب نماند.
به گفته وي اميدواريم كه با رقابتي شدن بازار شركت ها و خدمات بهتر و با لغو تحريم ها وضعيت بهتري را پيش رو داشته باشيم.
پورافكاري ادامه داد: ايران نسبت به كشورهاي منطقه در مقام بالاتري قرار دارد و يكسري مسائل تكنيكي وابسته به يك بيماري خاص وجود دارد كه با آموزش و پژوهش مي توان آن را حل كرد.
رييس سي و دومين كنگره راديولوژي ايران افزود: توجه به شيوع بيماري هاي سينه به ويژه سرطان ها از يك سو وهمچنين مسايل مربوط به حوزه سلامت مادر و جنين و لزوم غربالگري هاي ناهنجاري هاي جنين در زمان بارداري،تصويربرداري زنان به عنوان موضوع اصلي اين كنگره انتخاب شده است.
پورافكاري، افزود:با توجه به شيوع بيماري هاي گوارشي به ويژه سرطان هاي دستگاه گوارشي، تصويربرداري بيماري هاي گوارشي به عنوان ديگر محور اين كنگره انتخاب شده است.
وي اظهار كرد: قرار است در اين كنگره در زمينه تصوير برداري از سرطان هاي گوارشي علاوه بر ارايه تكنيك هاي جديد، آخرين پروتكل هاي درماني نيز مورد بررسي قرار گيرد.
رييس سي و دومين كنگره راديولوژي ايران يادآور شد: از موضوعات فرعي اين كنگره كه بر اساس نياز سنجي از جامعه راديولوژيست هاي كشور انتخاب شده است،گزارش دهي تصويربرداري سازمان يافته است كه در صورت اجراي اين طرح، گزارش هاي تصويربرداري در سراسر كشور از ساختار يكساني برخوردارشده كه اين دستاورد مي تواند در زمينه تشخيص و درمان بسيار كمك كننده باشد.
وي گفت: 'اقتصاد تصويربرداري' از ديگر تم هاي كنگره سي و دوم راديولوژي است كه به دليل آنكه طي سال هاي اخير در زمينه تهيه تجهيزات و مواد راديولوژي و نيز در زمينه تعرفه با مشكلات متعددي روبرو بوده ايم، سعي شده در راستاي اقتصاد مقاومتي، وضعيت راديولوژي هاي كشور را بررسي كرده تا بتوانيم با كمترين هزينه براي بيماران، بيشترين خدمات را به آنان ارايه دهيم.
پورافكاري اظهار كرد:همچنين بر اساس روال هميشگي كنگره هاي سالانه راديولوژي در كنگره امسال نيز ساير زمينه هاي اين علم از جمله تصويربرداري هاي ديجيتالي، تصويربرداري از دستگاه هاي عصبي، تنفسي، استخواني و عضلاني و نيز تصويربرداري تهاجمي مورد توجه قرار خواهند گرفت.
رييس سي و دومين كنگره راديولوژي ايران يادآور شد: در اين كنگره ميهماناني از امريكا، كانادا، آلمان، فرانسه، ايتاليا، پرتقال، تركيه و تمامي كشور هاي همسايه حضور خواهند يافت كه حضور ميهمانان از كشورهاي همسايه علاوه بر تبادلات علمي به منظور مسايل صنفي و مراودات آموزشي و اقتصادي است كه با كشورهاي منطقه داريم.
وي گفت:همزمان با برپايي اين كنگره، نمايشگاه جانبي برپا خواهد شد كه در نمايشگاه امسال به دليل شرايط 'پسا برجام' و بهبود مراودات تجاري با كشورهاي اروپايي و امريكايي، شاهد حضور چشمگير شركت هاي خارجي خواهيم بود كه اين شركت ها به ارايه آخرين دستاوردهاي تكنولوژيكي در حوزه راديولوژي خواهند پرداخت.
سي و دومين كنگره راديولوژي ايران با محوريت تصوير برداري زنان از 14 تا 17 ارديبهشت ماه سال 95 در برج ميلاد تهران برگزار مي شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا