لباس دارای درک و شناخت تولید شد

به گزارش ایسنا به نقل از فاکس نیوز، این دو شرکت به عنوان بخشی از یک سرمایه‌گذاری مشترک آینده نگارانه با هدف نمایش وسعت همکاری انسان و ماشین در تولید لباس‌های خاص، از این لباس دارای درک رونمایی کرده‌اند.

با اعتقاد به این مفهوم که رنگ و تصویر می‌تواند برای نمایش حالت و پیام کافی باشد، نخستین جزئیاتی که در این فرآیند مورد توجه قرار گرفته انتخاب نوع احساسات انسان است که این لباس به انتقال آن خواهد پرداخت. شرکت Marchesa در این میان احساساتی شامل شور و شوق، لذت، کنجکاوی، تشویق و هیجان را انتخاب کرده است.

بخش تحقیقات شرکت آی‌بی‌ام پس از شناسایی احساسات، اطلاعات را جمع‌آوری کرده و آن را به ابزار طراحی رنگ شناختی شرکت تزریق کرد. این ابزار پروژه چشمگیر آی‌بی‌ام است که از ظرفیت منحصربفرد درک تاثیرات روانی رنگها، زیبایی‌شناسی تصویر و چگونگی ارتباط احساسات با یکدیگر برخوردار است.

ابررایانه واتسون همچنین فرآیند درک و یادگیری پالت رنگ شرکت Marchesa را با تزریق صدها تصویر مرتبط با لباس‌های تولید شده توسط این شرکت طراح لباس زنانه انجام داد. در نهایت این ابررایانه به ارائه پیشنهادات پالت رنگی پرداخت که متناسب با نشان تجاری Marchesa بودند. واتسون همچنین توانست احساساتی را شناسایی کند که برای زنده کردن لباس در زمان رونمایی از آن در جشنواره مد "Met Gala" مورد نیاز هستند.

جزئیات دیگری که در کل فرآیند تولید لباس شناختی در نظر گرفته شده‌اند، شامل یافتن منابع یک پارچه، محدودکردن منابع و شناسایی منسوجات چاپ و بافته شده‌ای است که از قابلیت واکنش بالایی به فناوری ال‌ای‌دی برخوردارند.

در تهیه این لباس از معیارهای متعددی برای رسیدن به 35 پارچه پیشنهادی منحصربفرد استفاده شد و مزایای ترکیبات مختلف مواد، کیفیت و وزن آن‌ها برای انتخاب پارچه نهایی مورد سنجش قرار گرفت که با معیارهایی مانند درخشندگی، انعطاف‌پذیری و وزن کم منطبق باشد.

شرت‌کنندگان در این جشنواره به مشاهده چگونگی بافته شدن فناوری به پارچه لباس خواهند پرداخت. به گفته شرکت آی‌بی‌ام، لامپ‌های ال‌ای‌دی درون این لباس تعبیه شده که با توجه به مکالمات شرکت‌کنندگان در جشنواره، تغییر رنگ می‌دهند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا