نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

راند دهم پرواز هواپیمایی خورشیدی به دور دنیا

 هواپیمای خورشیدی Solar Impulse ۲ پس از توقفی کوتاه در Moffett Airfield کالیفرنیا بار دیگر راهی آسمان شد تا با رسیدن به Phoenix Goodyear آریزونا دهمین بخش از سفر تاریخی خود را پشت سر بگذارد. در این بخش از سفر، آندره بورشبرگ خلبان اصلی هواپیماست.بورشبرگ پیش از این و در راند هشتم این سفر پرمخاطره سکان هدایت هواپیما را در دست داشت، جایی که او Solar Impulse ۲ را از ژاپن به هاوایی رساند. در آن بخش از سفر که حدود ۱۱۸ ساعت به طول انجامید مسافت قابل توجه ۷۲۰۹ کیلومتر طی شد که در نوع خود یک رکورد محسوب می شد، هر چند به واسطه همین رکوردشکنی بود که صدمات زیادی به باتری هواپیما وارد شد.

اما حالا هواپیما با به روزرسانی های قابل توجهی که بر روی آن انجام شده، بدون هیچ مشکلی به بخشهای بعدی سفر خود به دور زمین ادامه می دهد. این سفر تاریخی در ماه مارس سال ۲۰۱۵ از ابوظبی واقع در حاشیه خلیج فارس آغاز شد و قرار است در همان نقطه نیز به پایان برسد.

برنارد پیکارد که یکی از دو خلبان این هواپیماست می گوید: ما این روزها در حال ماجراجویی در آسمان آمریکا هستیم. هدف ما این است که به دنیا نشان دهیم چگونه می توان هواپیمایی را درحالی که هیچ سوختی نمی سوزاند در روز و شب هدایت کنیم

وی ادامه داد: با این موفقیت به دنیا نشان می دهیم که می توان از چنین فناوری های پاکی برای توسعه صنایع جدید و دستیابی به رشد اقتصادی بهتر استفاده کرد.

دهمین راند از سفر هواپیمای خورشیدی Solar Impulse ۲ به دور زمین حدود ۱۶ ساعت به طول می انجامد که طی آن ۱۱۵۷ کیلومتر مسافت طی خواهد شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل