نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بومی سازی دستگاه‌های طیف‌سنج

الناز احمدی نیاری، مدیر عامل یک شرکت ایرانی گفت: با بهره مندی از تجربیات متخصصین و محققان شرکت و با طراحی و ساخت دستگاههای مختلف و ثبت اختراع آنها در جهت توسعه و بومی سازی فناوری های نوین قدم برداشته است.

وی افزود: اغلب سیستم های طراحی و ساخته شده سیستم های طیف سنجی و اندازه گیری هسته ای، به عنوان کالای دانش بنیان شناخته شده است و علاوه بر دانشگاهها و مراکز آموزشی در صنایع هسته ای نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیر عامل این شرکت فناور بیان کرد: این شرکت با ساخت دستگاه های مختلف و ثبت اختراع در این زمینه توانسته است با بهره‌مندی از توانمندی فنی بومی کشورمان، خود را به عنوان اولین و در حال حاضر تنها تولید كننده خصوصی دستگاه های طیف سنجی هسته‌ای در كشور در این عرصه معرفی کند.

وی ادامه داد: همچنین شرکت نوین طیف بنا به سفارش‌های مراکز ، موسسه ها و صنعت به تولید خاص منظوره ی ابزار هسته ای نیز می پردازد.

احمدی با بیان این که این شرکت فناور، توانسته است به تولید انواع آشکارسازها و ماژول‌های کارآمد در طیف سنجی بپردازد که سیستم پایش محیطی هوا از جدیدترین این محصولات است، ادامه داد: این سامانه برای مانیتورینگ پیوسته هوای محیط به منظور جمع آوری، آنالیز و نمایش آلودگی هوا. دارای قابلیت اندازه گیری آلودگی های آلفا، بتا، و گاما در محیط کاربرد دارد و هم اکنون توسط متخصصان این شرکت و به صورت بومی تولید می‌شود.

به گزارش مهر، وی افزود: ما توانسته ایم با تولید بیش از چهل محصول و با تجهیز بیش از پنجاه آزمایشگاه هسته ای در کشور، اغلب نیازهای اساسی آزمایشگاهها را برآورده کنیم.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل