نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

جلوگيري از ورود محصولات خارجي با ارائه طرح هاي داخلي با قيمت پايين

وحيد چوپانكاره روز دوشنبه در نشست خبري دومين مسابقه آيديران 95( مسابقه طراحي صنعتي ايران) با اشاره به اينكه 12گروه درنظرگرفته شده براي برگزاري مسابقه آيديران 95 ، در زمينه هايي هستند كه توانايي و ظرفيت توليد در كشور را دارند،گفت: درحال حاضر در كشورصنايعي را داريم كه متقاضي ارايه طراحي هاي داخلي هستند.
وي ادامه داد: ارايه طرح در حوزه لوازم خانه ، تجهيزات ، ابزارآلات و فضاي كارگاهي ، حمل و نقل ، مبلمان شهري ، سلامت ، ايمني و امنيت ، مبلمان و دكوراسيون داخلي ، تجهيزات سفر، ورزش ، آموزش و سرگرمي ، بسته بندي ، مد و زيور آلات ، طراحي فرهنگي و صنايع دستي و محصولات روشنايي، به عنوان مبناي شركت در مسابقه در نظر گرفته شده است كه دقيقا به توانايي و ظرفيت هاي موجود در فضاي توليدي كشوربرمي گردد.
وي با اشاره به اينكه شعارمسابقه آيديران 95 طراحي ايراني صنعت ايراني است افزود: مسابقه آيديران بستر خوبي براي تمركز دانشگاهيان، صنايع به طراحي هاي صنعتي است، اعتقادمان اين است كه جامعه خلاق جامعه پويايي است و بالعكس ، برگزاري اين مسابقه خود يك مدل ارزيابي از توانايي فارغ التحصيلان، دانشجويان طراحي صنعتي و طراحان صنايع كشور است.
چوپانكاره ادامه داد:جامعه اي كه خودش طراحي را آغاز و حل مشكل كند، جامعه خلاق محسوب مي شود و در سطح بين المللي حرفي براي گفتن دارد، اين در مواجه و مقابله با جوامعي است كه كارشان فقط كپي كاري است.
وي گفت: در گذشته صنايع ما عادت كرده اند به كپي كاري كردن، امروز اگر بحث صنعت ملي و صنعت ايراني است قطعا بايد اين صنعت را با خلاقيت عجين كنيم و اين مسابقات بستر مناسبي براي تقويت روحيه خلاقيت است، خروجي و روند اين مسابقات مي تواند زمينه خوبي براي پرورش آموزش كشور باشد و آن را تقويت كند و از طرفي روحيه كارگروهي بين دانشجويان و فارغ التحصيلان را تقويت نمايد.
وي گفت: ضمن اينكه كارخانجات ، مجامع توليدي، مشكلات و معظلات شان را در قالب حمايت هاي مالي و معنوي از چنين مسابقاتي مطرح مي كنند و ازسويي برگزاري چنين مسابقات جامع اي مي تواند پاسخگوي توليد ملي و تقويت شعارهاي كلان امروز كشور به سمت توليدي ملي ، اقتصاد دانش بنيان و اقتصاد مقاومتي باشد.
دوره دوم مسابقه طراحي صنعتي ايران ( آيديران 95) از 15 ارديبهشت ماه سال جاري با ارايه آثار به دبيرخانه اين مسابقه آغاز خواهد شد.سال گذشته 400 طرح از سوي طراحان صنعتي در 12 گروه در اين مسابقه شركت كردند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل