نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تلاش برای درمان دیابت بر پایه گیاهان داروئی

پژوهشگران یک مرکز درمانی و پژوهشی در کشور هندوستان با نام آزمایشگاه کدوس ، در پی انجام مطالعات گسترده ای در زمینه درمان بیماری دیابت؛ موفق به تهیه داروئی جدید برای درمان این بیماری شده اند که بر اساس اصول طب سنتی این کشور ساخته شده است . در همین راستا شرکت تحقیقات توسعه ملی هندوستان با عنوان اختصاری (NRDC) که  از بخش های زیر مجموعه مرکز تحقیقات صنعتی وعلمی وزارت علوم و فناوری محسوب می شود توافقنامه ای برای صدور مجوز به آزمایشگاه کدوس برای تجاری سازی داروی موسوم به آیوش-82 را برای پیشگیری و مدیریت دیابت، امضا کردند.

بسیاری از بیماران داروهای گیاهی و مبتنی بر طب سنتی (آیورودا) را بیشتر ترجیح می دهند، چنان چه در این اواخر دیده می شود که شرکت تحقیقات توسعه ملی هندوستان مجوز تولید داروهای گیاهی را برای  12 شرکت جدید صادر کرده که با احتساب این شرکت های جدید هم اکنون سی و دو کسور در سراسر هندوستان به تولید علمی داروهای گیاهی مشغول هستند.

آیور ودا نام یکی از کتب باستانی و مذهبی هندوستان است که عمدتا به معرفی داروهای گیاهی و روش های درمان بیماری ها بر پایه داروهای طبیعی پرداخته و یکی از منابع طب باستانی هند محسوب می شود.

گفتنی است این پروژه  توسط شورای مرکزی پژوهش در علوم طب سنتی (CCRAS) واقع در در دهلی نو، که یک سازمان رده بالا برای تحقیق در زمینه طب به شمار میرود، در حال پیگیری و مطالعه است.

گفتنی است در مراسم رونمائی از فورمول جدید این دارو ، دکتر  پروشوتهام رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت تحقیقات توسعه ملی هندوستان ، پروفسور و.د. ک. اس. دیما، مدیر کل شورای پژوهش در علوم طب سنتی و مدیران و جمعی از دانشمندان ارشد NRDC و  CCRAS، حضور داشتند. 

در مراسم رو نمائی از فورمول این دارو ، پروفسور دیما در مورد فرمول بندی و فواید و منافع این داروی جدید که بر پایه سب طنتی ساخته شده و می تواند برای درمان دیابت استفاده شود  توضیحاتی اجمالی مطرح کرد. دکتر پروشوتهام در این رابطه گفت که بسیاری از بیماران داروهای گیاهی و مبتنی بر طب سنتی (آیورودا) را بیشتر ترجیح می دهند، چنان چه در این اواخر دیده می شود که شرکت تحقیقات توسعه ملی هندوستان مجوز تولید داروهای گیاهی را برای  12 شرکت جدید صادر کرده که با احتساب این شرکت های جدید هم اکنون سی و دو کسور در سراسر هندوستان به تولید علمی داروهای گیاهی مشغول هستند.

به گفته مقامات رسمی ، در حال حاضر  آزمایشگاه کدوس هند می تواند محصولاتش را با نام تجاری خود و با تکیه به  گواهی معتبر CCRAS، صادره از وزارت AYUSH، دولت هند، به بازار عرضه کند.

منبع: thehealthsite

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل