نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

جایگاه سوم پژوهشگاه مواد و انرژی در بین موسسات پژوهشی کشور

محمدجواد دهقانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: گروه رتبه‌بندی ISC، دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی کشور را برای پنجمین سال متوالی به صورت رسمی بر اساس 23 شاخص در قالب پنج معیار کلی پژوهش، آموزش، وجهه بین‌المللی، تسهیلات و فعالیت‌های اجتماعی- اقتصادی رتبه‌بندی کرد.

وی افزود: در رتبه‌بندی سال 94- 1393، تعداد 139 دانشگاه و موسسه پژوهشی در رتبه بندی ISC حضور داشته‌اند که این تعداد نسبت به سال گذشته نزدیک به 18 درصد رشد داشته است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در رتبه بندی سال 94- 1393 دانشگاه تهران با عملکرد پژوهشی برتر نسبت به سایر دانشگاه‌ها، برترین دانشگاه کشور شناخته شد. دانشگاه علوم پزشکی تهران رتبه دوم کشوری و دانشگاه صنعتی امیرکبیر مقام سوم را در سطح کشور به خود اختصاص دادند.

دهقانی ادامه داد: گروه رتبه بندی ISC، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور را همچون سالهای گذشته در 5 زیر گروه دانشگاه‌های جامع، دانشگاه‌های صنعتی، پژوهشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، دانشگاه‌های پزشکی و دانشگاه‌های هنر مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار داده است.

وی تصریح کرد: 19 پژوهشگاه و موسسه پژوهشی کشور در سال 94-1393 رتبه بندی شدند که پژوهشگاه دانش‌های بنیادی رتبه نخست فهرست را از آن خود کرد و پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران، پژوهشگاه مواد و انرژی، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش به ترتیب رتبه‌های دوم تا پنجم جدول را به خود اختصاص دادند.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) اضافه کرد: 63 دانشگاه از دانشگاه‌های جامع کشور در رتبه بندی سال 94-1393حضور داشته‌اند که دانشگاه تهران همچون سال‌های گذشته رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است. دانشگاه‌های تربیت مدرس، دانشگاه شیراز، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه تبریز، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه اصفهان، دانشگاه گیلان، دانشگاه پیام نور و دانشگاه شهید باهنر کرمان به ترتیب در جایگاه‌های دوم تا دهم جدول قرار گرفته‌اند.

وی گفت: از دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت، 36 دانشگاه در رتبه بندی مورد ارزیابی قرار گرفتند و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران به عنوان برترین دانشگاه پزشکی کشور معرفی شد.

دهقانی در پایان یادآور شد: در بین 18 دانشگاه صنعتی حاضر در رتبه بندی ISC دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه علم و صنعت توانستند جزو 3 دانشگاه برتر صنعتی کشور قرار گیرند. دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی نوشیروانی بابل، صنعتی شاهرود، صنعتی سهند، صنعتی شیراز و دانشگاه صنعتی مالک اشتر نیز به ترتیب با کسب رتبه های چهارم تا دهم بعد از این دانشگاه‌ها قرار گرفتند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل