نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

جشنواره دانش آموزی علم و فناوری در چین آغاز شد

فستیوال دانش آموزی علم و فناوری در قالب کارناول های علمی در مدارس شهر پکن ، پایتخت کشور چین آغاز به کار کرده است. در این فستیوال دانش آموزی ، کودکان و نوجوانان به انجام آزمایش های عملی و کاربردی علمی دست زده و به صورت مستقیم با مفاهیم و نظریات پایه و اساسی علوم آشنا می شوند.

در این فستیوال دانش آموزی ، کودکان و نوجوانان به انجام آزمایش های عملی و کاربردی علمی دست زده و به صورت مستقیم با مفاهیم و نظریات پایه و اساسی علوم آشنا می شوند.

به گفته مجریان این طرح و برگزار کنندگان این فستیوال ، در این جشنواره تلاش بر این است که خود دانش آموزان نقش محوری در اجرای پروزه ها و انجام آزمایش های مختلف داشته باشند.

بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این رابطه ، جشنواره دانش آموزی با محور علم و فناوری از روز جمعه بیست و نهم آپریل برابر با دهم اردیبهشت ماه آغاز به کار کرده و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت. از جمله برنامه های جانبی این فستیوال می توان به اجرای نمایش ها و فیلم هایی با موضوعات علمی ، انجام آزمایش های علمی در حوزه های مختلف فیزیک ؛ ساخت ماکت ها و سازه های مختلف کاغذی و آشنائی با علوم فضائی و شناخت مقدماتی از مراحل ساخت راکت اشاره کرد.

منبع: xinhuanet

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل