نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ايجاد شبكه پايش امواج و صوت دركشور

 سعيد متصدي روز يكشنبه در اولين كنفرانس بين المللي نمونه برداري و پايش آلاينده هاي محيط زيست افزود: پايش هاي زيست محيطي يكي از مولفه هاي اصلي در حفظ سلامت جامعه است زيرا در غير اينصورت نمي توان متوجه پيشرفت كار در زمينه اندازه گيري آلاينده هاي آب، خاك و هوا شد.
وي اظهار كرد: گاهي دستگاه هاي گران قيمتي براي اندازه گيري و پايش پارامترهاي زيست محيطي خريداري مي شود اما نيروي كار متخصص براي استفاده از آنها وجود ندارد كه هدف اصلي برگزاري اين همايش آموزش افراد در راستاي بالا بردن عملكرد پايش است.
متصدي ادامه داد: يكي از اهداف اصلي سازمان حفاظت محيط زيست در خصوص پايش ، انتقال آن به بخش هاي خصوصي و گسترش آن ميان استان هاي كشور است كه در اين راستا در دو سال گذشته تجهيزاتي اعم از پيشرفته و ساده براي آزمايشگاه هاي معتمد سازمان خريداري شده است.
به گفته وي امروزه سازمان در سراسر كشور آزمايشگاه هاي مجهزي دارد كه در حال خدمات رساني هستند و آموزش افراد نيز بر عهده خودشان است.
*** ايجاد 29 ايستگاه پايش آنلاين رودخانه اي 
متصدي گفت: در دو سال گذشته 29 ايستگاه پايش آنلاين رودخانه اي در كشور نصب و فعال شد و اكنون 35 ايستگاه انلاين رودخانه در كشور فعال است كه با توجه به اهميت سلامت آب، شرايط را پايش و اطلاعات را بعه صورت آنلاين به سيستم مركزي ارسال مي كند.

*** 188 ايستگاه پايش هوا 
معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست اظهار كرد: در دو سال گذشته 28 ايستگاه سنجش آلودگي هوا در كشور نصب و راه اندازي شد و اكنون تعداد اين ايستگاه ها در كشور به 188 رسيده است.

*** نصب 50 آنالايزر 
وي ادامه داد: با توجه به اهميت مقابله با گرد و غبار ، شبكه پايش گرد و غبار در كشور تكميل شد و 50 دستگاه آنالايزر اندازه گيري ذرات معلق كمتر از 2.5 ميكرون در كشور نصب شده است.

*** تدوين آيين نامه آزمايشگاه هاي معتمد 
متصدي گفت: 300 آزمايشگاه معتمد در كشور فعال است كه تمام آنها ساماندهي شده اند و شيوه نامه جديدي براي آنها تهيه شده است تا نتايج با دقت بيشتري به دست آيد كه بر اساس اين شيوه نامه آزمايشگاه ها موظف به رعايت اصول طبق استاندارد هستند.
وي اظهار كرد: با توجه به اهميت نتايج به دست آمده در آزمايشگاهها، زماني به آنها داده شده تا استاندارد 17025 مرتبط با پايش را اخذ كنند.

*** پايش آنلاين 200 واحد صنعتي 
معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست گفت: با توجه به اهميت پايش آنلاين صنايع در هنگام كار كردن، اكنون 200 واحد صنعتي به صورت آنلاين پايش و اطلاعات آنها به مركز ارسال مي شود.
نخستين كنفرانس بين المللي نمونه برداري و پايش آلاينده هاي محيط زيست 12 تا 14 ارديبهشت ماه در دانشكده تربيت بدني دانشگاه تهران برپا است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل