نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بیش از 70 درصد از سرطان ها در اروپا درمان می شود

بیماری سرطان امروزه یکی از گسترده ترین بیماری های موجود در جوامع مختلف انسانی محسوب شده و طی دهه های گذشته ، پژوهش های متعددی در راستای کشف روش های درمانی و بهبود سرطان در کشورهای مختلف انجام شده است و متاسفانه علی رغم صرف هزینه های فراوان و تلاش های بسیار زیاد مراکز پژوهشی هنوز هیچ روش درمانی قطعی و کاملی برای درمان این بیماری ارائه نشده است.

بر اساس گزارش انجمن تومورشناسی ایتالیا، بیش از 70 درصد از افراد مبتلا شده به انواع سرطان در این کشور به طور کامل درمان شده اند که این آمار به نسبت ده سال گذشته با رشد 15 درصدی رو به رو شده است.

البته در این میان باید توجه داشت که روش های درمانی مختلفی که توسط جوامع پزشکی ارائه شده ، نشان دهنده افزایش روند موفقیت پزشکان در درمان این بیماری است. بر اساس گزارش انجمن تومورشناسی ایتالیا، بیش از 70 درصد از افراد مبتلا شده به انواع سرطان در این کشور به طور کامل درمان شده اند که این آمار به نسبت ده سال گذشته با رشد 15 درصدی رو به رو شده است.

لازم به توضیح است که آمار ارائه شده فوق شامل انواع سرطان ها بوده و در این میان اگر به طور ویژه و خاص به بررسی آمار سرطان های رایج مانند سرطان پستان بپردازیم ، شاهد درمان بیش از 91 درصدی این نوع سرطان ها در سال گذشته هستیم.

گفتنی است بر اساس آمار های بین المللی با توجه به تغییر در سبک زندگی انسان و پیشرفت های علمی، اگرچه شاهد بهبود در روند درمان سرطان هستیم اما هنوز امکان درمان قطعی این بیماری وجود نداشته و اگر در سطح بین المللی به روند درمان سرطان بنگریم ؛ تنها 41 درصد موارد سرطان در جهان، درمان قطعی می شوند.

منبع: ansa

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل