نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ابتکار: بیانات مقام معظم رهبری یک فرصت استثنایی برای محیط زیست است

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، معصومه ابتکار با اشاره به دیدار روز یکشنبه ( 17 اسفندماه ) جمع کثیری از فعالان، مدیران و مسولان بخش های مختلف محیط زیست کشور با مقام معظم رهبری افزود: این دیدار فرصت استثنایی برای هم راستایی بین قوای سه گانه در امور اجرایی، قضایی و قانونگذاری است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: این هم گرایی و هم راستایی بسیار مهم و ضروری است و قطعا دستگاه ها باید در این باره برنامه هاشان را برای حفظ محیط زیست تقویت کنند.

معاون رییس جمهوری اظهار کرد:ایشان در این دیدار مباحث راهبردی و کلیدی را با نگاهی فراگیر و جامع مطرح کردند.

*** مسئولیت قوای سه گانه در موضوع محیط زیست

به گفته ابتکار، حفظ محیط زیست محدود به سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل ها نیست، بلکه بسیاری از دستگاه ها و شاید بتوان گفت همه دستگاه ها و قوای کشور در موضوع محیط زیست مسوولیت دارند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست یکی از مهمترین مسایل موجود در این بخش را هماهنگی فرابخشی عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری به خوبی به این موضوع اشاره و تاکید کردند که همه دستگاه ها باید هم راستا شوند و در مسیر یک هدف مشترک که همان توسعه پایدار است حرکت کنند.

*** لزوم هم راستایی دستگاه های اجرایی در حفاظت از محیط زیست 

ابتکار افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار تصریح کردند، محیط زیست برای نسل های آینده حفظ شود.

*** تجاوز به جنگل ها و محیط زیست جرم است

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد:رهبر معظم انقلاب در این دیدار تاکید کردند که تجاوز به منابع طبیعی، جنگل ها و محیط زیست جرم است و به هیچ عنوان نباید اتفاق بیفتد و با متجاوزین به اراضی ملی و گروه های فشار که منافع خاصی دارند و دنبال منافع شخصی هستند؛ قاطعانه باید برخورد شود.

به گفته ابتکار، اهمیت محیط زیست در شرایطی که اکنون در آن قرار داریم و خشکسالی های پی در پی و فشارهای مضاعف فعالیت های صنعتی، شهری و تجاری بر محیط زیست شاهد هستیم که نشان دهنده شرایط حاد و بحرانی محیط زیست کشور و لزوم جبران آسیب ها است.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه این دیدار انگیزه های فعالان محیط زیست را چند برابر کرد و افزود: از این بابت خوشحالیم و آنرا باعث دلگرمی همه دوستداران طبیعت و محیط زیست کشور می دانیم.

*** حفظ محیط زیست بدون مشارکت و احساس مسوولیت مردم به نتیجه نمی رسد

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر نقش مردم در حفظ محیط زیست گفت: حفظ محیط زیست بدون مشارکت و احساس مسوولیت مردم به نتیجه نمی رسد و رسانه ها در این فرهنگ سازی نقش به سزایی دارند.
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل