نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بهره برداری ازمركز رشد واحدهای فناوراقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی زابل

در آیین بهره برداری از این مركز علمی، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مسوولان استانی و شهرستان زابل حضور داشتند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان در حاشیه بهره برداری از این مركز به خبرنگار ایرنا گفت: این مركز رشد دانشگاهی در زابل با اعتباری بیش از یك میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسیده كه در هفت هسته فناور در ابعاد مختلف انرژی و محیط زیست فعالیت خواهد كرد.
امین رضا كمالیان ادامه داد: ساخت صفحه خورشیدی و توربین های بادی با سرعت بیش از 100 كیلومتر، هسته فناور طرح بازیافت لاستیك های فرسوده، هسته فناور ساخت تخته اعداد صحیح، هسته فناور سیستم كاهنده سرعت غیرمجاز، سیستم های هوشمند تحت وب و سیستم جامع و یكپارچه فارغ التحصیلان دانشگاهی از جمله آن است.
وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی زابل بعد از واحدهای زاهدان و ایرانشهر سومین واحد دانشگاهی آزاد اسلامی در استان است كه مركز رشد واحدهای فناور در آن راه اندازی شده است.
وی همچنین از افتتاح ساختمان فناوری اطلاعات شهید احمدی روشن دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل با حضور رییس دانشگاه آزاد خبر داد و افزود: این ساختمان در 2 طبقه و با متراژ 2هزار و 400 متر مربع با دارا بودن یك كتابخانه و یك مركز فناوری و اطلاعات به بهره برداری رسید.
افتتاح كتابخانه و ساختمان فناوری اطلاعات واحد زابل، برگزاری یازدهمین نشست هیات امنا و كلنگ ‌زنی مركز شفا (شهرك فناور آزاد) واحد زاهدان و بازدید از گلخانه این واحد دانشگاهی از جمله برنامه‌های سفر یك روزه رییس دانشگاه آزاد اسلامی به سیستان و بلوچستان است.
به گزارش ایرنا، سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهك، هامون و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل