نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

سرمایه گذاری آژانس فضائی اتحادیه اروپا جهت آموزش نوجوانان

آژانس فضائی اتحادیه اروپا در حال اجرای طرحی است که بر اساس آن ؛ دانش آموزان و نوجوانان علاقه مند به صورت عملی و از نزدیک با فناوری های فضائی و بخش های مختلف این رشته آشنا می شوند.

نوجوانان فوق در این مرکز با فعالیت های مختلف انجام شده در اتاق فرمان سفینه های فضائی آشنا شده و به صورت واقعی در محیط شبیه سازی شده این فضاپیماها مشغول فعالیت می شوند. در این مرکز همچنین شرایط محیطی مشابه سطح کره ماه و مریخ نیز ایجاد شده و دانش آموزان فوق با قرار گرفتن در شرایط جاذبه مشابه کره ماه یا سیاره مریخ و با استفاده از عینک های فناوری واقعیت مجازی ، به تمرین پیاده روی و حرکت روی سطح این مناطق می پردازند .

 در این پروژه ؛ گروهی منتخب از نوجوانان به مرکز فضائی اتحادیه اروپا در فاصله یک صد و بیست کیلومتری شهر بروکسل ، پایتخت بلژیک منتقل شده و آموزش های خاصی به ان ها ارائه می شود. بر اساس گزارش های منتشر شده در این رابطه ، نوجوانان فوق در این مرکز با فعالیت های مختلف انجام شده در اتاق فرمان سفینه های فضائی آشنا شده و به صورت واقعی در محیط شبیه سازی شده این فضاپیماها مشغول فعالیت می شوند. در این مرکز همچنین شرایط محیطی مشابه سطح کره ماه و مریخ نیز ایجاد شده و دانش آموزان فوق با قرار گرفتن در شرایط جاذبه مشابه کره ماه یا سیاره مریخ و با استفاده از عینک های فناوری واقعیت مجازی ، به تمرین پیاده روی و حرکت روی سطح این مناطق می پردازند . در این گزارش تصویری ، شاهد بخش هایی از این پروژه هستیم.

منبع: xinhuanet

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل