نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پایان نامه های دانشجویان ارشد دانشگاه علم وفرهنگ برنده شدند

چهارمین جشنواره مد و لباس فجر امروز 16 اسفند به کار خود پایان داد . در آیین پایانی این جشنواره که در تالار وحدت با حضور  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد ،نفرات برتر این جشنواره معرفی شدند

داور بخش علمی چهارمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجرگفت: تمامی پایان نامه ها و اسامی دانشگاه ها کد بندی شده بود و پس از انتخاب نهایی مشخص شد که نفراول و دوم طرح های برتر پایان نامه دانشجویی از دانشگاه علم و فرهنگ هستند.

 دکتر پروانه قاسمیان افزود: ساناز زندبار در بخش پایان نامه های کارشناسی ارشد با موضوع طرح «تاثیربصری رنگ لباس و پوست بر روان » و زهرا تقدس نژاد با موضوع طرح « بررسی آثار قیاس الدین نقش بند» به ترتیب نفرات اول و دومی را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: گفتنی است این دوطرح جز طرح هایی بودندکه موضوع آنها تا به حال بررسی نشده بودند و هیچ کس در این حیطه پژوهشی انجام نداده بود.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین پایانی این جشنواره ، لباس را نماد هویت و فرهنگ جامعه دانست و گفت: در این جشنواره تلاش شد هویت و نماد لباس مطرح شود تا لباس ایرانی هماهنگ با فرهنگ اسلامی و ملی ما باشد.

علی مرادخانی افزود: شکل گیری جشنواره مد و لباس مطابق با فرهنگ ایرانی- اسلامی به سال ها زمان نیاز دارد و امیدواریم هر سال بتوانیم به مد و لباس منطبق با فرهنگ ایرانی اسلامی نزدیک تر شویم.

وی افزود: امیدواریم با هماهنگی همه بخش های طراحی و تولید لباس، پوشش های ایرانی را همپای دیگر هنرهای این سرزمین به جهانیان معرفی کنیم.

معاون هنری وزیر ارشاد اظهار داشت: باید نگاه تخصصی تری به مد و لباس داشته باشیم و در تلاش هستیم تا با ایجاد موزه تاریخ لباس ایران، زمینه را برای الگوبرداری طراحان برای لباس های مد روز مهیا کنیم.

در این مراسم از طراحان برتر بخش های لباس دانشجو، کتاب های مربوط به مد لباس، پایان نامه کارشناسی و کارشناسی ارشد، مقالات، تولید کیف، کفش، لباس مردانه، زنانه و کودک با اهدای لوح تقدیر، تندیس و جایزه نقدی تقدیر شد.

همچنین از رسانه های برتر فعال در تبلیغ مد و لباس، شامل شبکه بازار سیما، باشگاه خبرنگاران جوان و روزنامه آسیا تقدیر شد.

در مهم ترین بخش این جشنواره که برای نخستین بار در این دوره برگزار شد از طراحان برتر پارچه و لباس نیز تقدیر شد و مرجان کشاورز و حمیده همتی در بخش مسابقه مشترکا به عنوان طراحان برگزیده سال انتخاب شدند.

 

در این مراسم بخش هایی از پیام علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به چهارمین جشنواره مد و لباس که متن کامل آن در آیین گشایش این جشنواره قرائت شده بود توسط حمید قبادی دبیر کارگروه مد و لباس برای حاضران خوانده شد.

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل