نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

با جانشین تلسکوپ هابل آشنا شوید

جانشین تلکسوپ قدیمی هابل مجهز به فناوری های بسیار پیشرفته ای است که می تواند دریچه های جدیدی را به روی جهان هستی و کهکشان ها بگشاید و موجب کشف عرصه های نهان هستی شود. مهندسان ناسا به تازگی از این تلسکوپ فضایی که جیمز وب نام گذاری شده است پرده برداری کرده اند. این تلسکوپ فضایی در نوع خود بزرگ ترین تلسکوپ ساخته شده در جهان محسوب می شود که 7 برابر بزرگ تر از هابل است.

بر اساس اظهارات محققان، این تلسکوپ در دهه آینده به بزرگ ترین مرکز برداشت تصاویر کهکشان ها در جهان تبدیل خواهد شد و به هزاران ستاره شناس در سراسر جهان و به خصوص استرالیا خدمت خواهد کرد.

بر اساس اظهارات محققان، این تلسکوپ در دهه آینده به بزرگ ترین مرکز برداشت تصاویر کهکشان ها در جهان تبدیل خواهد شد و به هزاران ستاره شناس در سراسر جهان و به خصوص استرالیا خدمت خواهد کرد. این تلسکوپ فضایی پس از اینکه در سال 2018 میلادی بر روی راکت Ariane 5 راه اندازی و به فضا پرتاب شد می تواند هر بخشی از تاریخ جهان هستی اعم از اولین درخشش های نورانی پس از انفجار بزرگ را مورد مطالعه قرار دهد.

این تلسکوپ غول آسا از فاصله 1.5 میلیون کیلومتری مسیر زمین به دور خورشید را دنبال می کند. علاوه بر این تلسکوپ یاد شده می تواند در فروسرخ به مشاهده بپردازد زیرا بر اساس نظر محققان بسیاری از کهکشان های دوردست در جهان تنها در این بخش قابل شناسایی هستند.

آینه بزرگ به کار رفته در این تلسکوپ می تواند نسبت به هابل اشیا کم نور تری را شناسایی کند بنابراین ماموریت اصلی آن نیز مطالعه کهکشان های بسیار دور دست خواهد بود که قدمت آنها به سال های اولیه تشکیل جهان می رسد.

منبع: theage

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل