نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پارك های خصوصی علم و فناوری در كشور شكل می گیرند

محمد فرهادی چهارشنبه در جمع فعالان عرصه علم و فناوری و شركت های دانش بنیان استان فارس در محل پارك علم و فناوری این استان در شیراز افزود:‌ متقاضیانی برای تاسیس پارك های خصوصی علم و فناوری درخواست خود را ارائه كرده اند و جهت گیری وزارت علوم برای تحقق این امر است. 
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این كه تبدیل دانش به ثروت ماموریت پارك های علم و فناوری است گفت:‌ از میان افزون بر دو هزار شركت دانش بنیان كشور، بیش از 585 شركت دانش بنیان در پارك های علم و فناوری كشور مستقر هستند. 
فرهادی با اشاره به فعالیت مراكز مختلف رشد فناوری در پارك های علم و فناوری گفت:‌ از آنجا كه همه علوم انسانی، تئوری نیست و بسیاری از علوم این حوزه كاربردی است و باید در محیط های صنعتی به كار گرفته شوند و از این رو،‌ نیازمند ایجاد مراكز رشد علوم انسانی در كشور هستیم. 
وی ادامه داد:‌تجاری سازی محصولات،‌ نیازمند به كارگیری علوم انسانی است و در صدد ایجاد این مراكز رشد هستیم. 
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه با تاكید بر ضرورت تحقق دانشگاه های كارآفرین در كشور گفت:‌ارتباط دانشگاه ها و پارك های علم و فناوری در كشور تسهیل خواهد شد. 
وی همچنین اظهار كرد:‌كارگروه پژوهش و فناوری به بزودی در استان ها به ریاست استاندار تشكیل می شود. 
فرهادی با تاكید بر زمینه سازی فعالیت شركت های دانش بنیان گفت:‌ باید در مناقصه های دستگاه ها، اولویت به شركت های دانش بنیان داده شود. 
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این كه در ثبت اختراع عقب هستیم و در سال 94 افت نسبی داشته ایم، اظهار كرد: این همه كارفناورانه و خوب در كشور باید مراحل ثبت و تاسیس شركت برای تحقق آنها طی شود. 
فرهادی از فعالیت های دانش بنیان به عنوان پایه و اساس تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی یاد كرد و گفت:‌ باید برای تامین نیازهای كشور و حل مشكلات از شركت های دانش بنیان حمایت كنیم. 
وی ادامه داد:‌بر این باور هستیم كه دولت باید برای حمایت از فعالان عرصه علم و فناوری تسهیلات بگذارد و امكانات و حمایت از شركت های دانش بنیان داشته باشد اما توقع داریم كه باید شاهد سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز باشیم. 
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری چهارشنبه پس از بازدید از نمایشگاه دستاوردهای محققان و نخبگان فارس در عرصه فناوری، در جمع فعالان این عرصه حضور یافت. 
به گزارش ایرنا، محمد فرهادی چهارشنبه در آغاز سفر به شیراز در چهارمین كنگره بین المللی كاشت حلزون شنوایی سخنانی ایراد كرد. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل