نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نکاتی ساده برای درمان میخچه پا

پینه های پوستی در نقاط مختلف بدن همانند نوک انگشتان دست یک نوازنده تا کف دستان نوعی از بیماری های شایع پوستی تلقی می شود و وجود پینه ها و به طور خاص میخچه های دردناک در انگشتان پا و گسترش آن ها همواره باعث مشکلات حرکتی در افراد مختلف می شود .

تداخل درد میخچه و پینه در مقابل دردهای زگیل کف پا از منظر بیماران همواره وجود داشته و این درحالی است که عوامل رشد هر کدام از موارد فوق متفاوت بوده و زگیل های کف پا که به صورت نقطه های سیاه کوچک نمایان می شوند در واقع عروق های خونی کوچک هستند که دردناک بوده و درمان آنها راه های درمانی متفاوتی را طلب می کند .

دکتر ندا البولک ، استادیار دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک در همین رابطه اظهار داشت که تداخل درد میخچه و پینه در مقابل دردهای زگیل کف پا از منظر بیماران همواره وجود داشته و این درحالی است که عوامل رشد هر کدام از موارد فوق متفاوت بوده و زگیل های کف پا که به صورت نقطه های سیاه کوچک نمایان می شوند در واقع عروق های خونی کوچک هستند که دردناک بوده و درمان آنها راه های درمانی متفاوتی را طلب می کند .

دکتر البولک از روشهایی گوناگونی برای حل این معضل فراگیر نام برد و در همین رابطه و راه های درمانی آن می توان به روش استفاده از آب گرم اشاره کرد که میخچه و یا پینه دردناک را به مدت 5 تا 10 دقیقه در آب قرار داده و پس از آنکه قشر بیرونی و لایه های اولیه منطقه مورد نظر نرم تر شدند با استفاده از ابزاری همچون سنگ پا می توان به جدا کردن آن ها اقدام کرد . در ادامه روش هایی همچون استفاده از لوسیون ها ی مرطوب کننده با نام علمی اسید سالیسیلیک یا لاکتات آمونیوم را می توان برای درمان پینه ها ومیخچه استفاده کرد .

در همین راستا می توان از روش هایی دیگر  همچون جراحی های کلینیکی نام برد که برای جلوگیری از التهاب بیشتر ، برش هایی در مناطق ملتهب ایجاد شده و از گسترش آن ها جلوگیری می کند .

منبع : UPI

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل