نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اروپا روی ماه «دهکده » می سازد

آژانس فضایی اروپا (اسا) در نظر دارد تا گامهای جدی برای راه اندازی اقامتگاههای دائمی بر روی ماه بردارد. دهکده ای که در قالب این پروژه ساخته می شود محصول یک تلاش بین المللی میان کشورهای پیشرو در عرصه علوم فضانوردی به حساب می آید.

جان وورنر مدیرکل آژانس فضایی اروپا خبر ساخت دهکده انسانی بر روی ماه را در جریان سی و دومین سمپوزیوم فضایی قاره سبز که اخیرا برگزار شد رسانه ای کرد.

به گفته این مقام ارشد، دهکده ای که در ماه ساخته خواهد شد برای فضانوردان متعلق به کشورهای عضو آژانس فضایی اروپا و سایر کشورهای جهان قابل استفاده خواهد بود.

آژانس فضایی اروپا به ماه به عنوان مقصد بعدی انسان در راه عبور از مدار زمین نگاه می کند.

این آژانس فضایی از دستاوردهایی که درخصوص سفر به ماه و اقامت دایم بر روی همسایه زمین به دست می آید برای هموار سازی برنامه سفر به مریخ استفاده خواهد کرد.

دهکده ای که در ماه ساخته خواهد شد برای فضانوردان متعلق به کشورهای عضو آژانس فضایی اروپا و سایر کشورهای جهان قابل استفاده خواهد بود

وورنر در این باره گفت: من فکر می کنم که ابتدا باید به ماه برویم و سپس به مقاصد دورتر فکر کنیم.

مدیرکل آژانس فضایی اروپا همچنین افزود: من به مریخ هم به عنوان مقصد نهایی نگاه نمی کنم زیرا مطمئن هستم که بشر به فراتر از آن (مریخ) هم خواهد رفت.

وورنر انتخاب عنوان «دهکده» را نیز عاقلانه عنوان کرده و در این باره می افزاید: بدین ترتیب به مردم درخصوص درک هرچه بهتر هدف ما در راه اندازی اقامتگاهی دایم در ماه کمک می کنیم. دهکده مکانی است که افراد مختلف با توانمندی ها و مهارتهای گوناگون دور هم گرد آمده و می توانند جامعه ای را به وجود آورند.

این خبر درحالی منتشر شده که ناسا نیز برنامه های گسترده ای برای رسیدن به ماه دارد. این آژانس فضانوردی در نظر دارد تا حدود سال 2030 پای انسان را به ماه باز کند.

منبع:space.com

مترجم:مهدی پیرگزی
No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل