نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نهادینه كردن فرهنگ خودكفایی با جشنواره دانایی خلیج فارس

محمد مبین غفوری روز سه شنبه در حاشیه برگزاری ششمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس (شهید تندگویان) در گفت و گو با ایرنا افزود: نهادینه كردن فرهنگ خودكفایی و تبدیل آن به یك برند به طور حتم نیازمند برگزاری جشنواره ها و همایش هایی از این دست می باشد.
وی با بیان اینكه در حال حاضر این جشنواره با واحدهای مختلف وزارت نفت از جمله پارس جنوبی، نفت و گاز پارس در حوزه خودكفایی همكاری لازم را دارد، گفت: با اینكه تحریم ها ضربات سنگینی را به صنایع مختلف كشور از جمله نفت وارد كرد، اما ما را وادار كرد كه به صنایع داخلی اطمینان و اعتماد كنیم.
وی افزود: این در حالی كه تا قبل از آن هیچگونه اعتمادی به توان نیروهای داخلی وجود نداشت اما با آزمون و خطا ما به این مهم دست یافتیم به طوری كه سال گذشته حدود 500 میلیارد ریال پروژه خودكفایی در حوزه نفت و گاز داشتیم.
وی با تاكید بر اینكه برگزار جشنواره ملی دانایی خلیج فارس نباید محدود به نمایش و ارائه طرح ها باشد، افزود: طرح های ارائه شده در این جشنواره باید به صورت حقیقی و واقعی به مرحله تجاری سازی نیز برسد.
به گفته وی مدیرعامل شركت ملی نفت ایران این قول را داده است كه از بین 181 طرح ارائه شده به ششمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس 10 طرح را به طور كامل در صنعت نفت اجرایی كند.
وی همچنین با اشاره به برخی نگرانی های شركت های داخلی فعال در حوزه صنعت نفت و گاز در خصوص ورود شركت های رقیب خارجی به این عرصه پس از برداشته شدن تحریم ها نیز گفت: شركت های داخلی نباید نگرانی از این بابت داشته باشند چرا كه قرارداد با شركت های خارجی به صورت كنسرسیوم و به شرط همكاری با شركت های فعال داخلی است. 
دبیر اجرایی ششمین جشنواری ملی دانایی خلیج فارس با بیان این كه تا چهارمین دوره برگزاری این جشنواره از سایر حوزه های غیر از صنعت نفت و گاز نیز برای این جشنواره طرح ارائه می شد گفت: از دوره پنجم به بعد این جشنواره به دلیل این كه در صنعت نفت و گاز جای یك جایزه ملی خالی بود، با حمایت وزیر نفت و تعیین یك جایزه ویژه برای برترین طرح این جشنواره رسما به بخش نفت و گاز اختصاص یافت. 
وی در ادامه اكتشاف، ذخیره سازی، فناوری نانو، ایمنی و محیط زیست و همچنین حفاری را از جمله محورهای برگزاری ششمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس برشمرد. 
غفوری افزود: محورهای دیگری همچون كنترل، اندازه گیری و ابزار دقیق، فناوری غشاء، انرژی، كاتالیزور، فناوری اطلاعات و ارتباطات، پلیمر، مخزن انتقال و توزیع و همچنین فناوری در این جشنواره مورد بررسی قرار می گیرد. 
ششمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس (شهید تندگویان) با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری روزهای 7 و 8 اردیبهشت ماه سال جاری در شهر بوشهر در حال برگزاری است. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل