نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نسل سوم دانشگاه ها بايد به بحث آموزش تحقيقات و فناوري بپردازد

به گزارش دانشگاه صنعتي اميركبير، دكتر سيداحمد معتمدي در نشست بررسي فرصت ها و چالش هاي صنايع دريايي افزود:دانشگاه ها بايد در جهت حل مشكل صنعت گام بردارند.
وي اضافه كرد : رويكرد ما حركت به سمت دانشگاه نسل سوم در بخش صنايع دريايي است و تاكيد داريم كه فعاليت دانشكده اين دانشگاه در شهر بندرعباس در خدمت اين صنعت باشد.
معتمدي ياد آور شد :دانشگاه صنعتي اميركبير اولين دانشگاه كشور بود كه اقدام به راه اندازي دانشكده مهندسي كشتي سازي كرد.
وي افزود: دانشكده كشتي سازي اين دانشگاه در سال 65 راه اندازي شد كه ابتدا تنها به موضوع كشتي سازي مي پرداخت اما اكنون اين دانشكده تبديل به پرديس دانشگاهي شده است و بسياري از رشته هاي مرتبط با حوزه مهندسي دريا را دارد.
رئيس دانشگاه صنعتي اميركبير خاطرنشان كرد: اين دانشكده در شهر بندرعباس راه اندازي شده است كه هدف از راه اندازي اين دانشكده در كنار دريا اين است كه فارغ التحصيلان آن بتوانند در مشاغل مرتبط با اين حوزه فعاليت كنند.
معتمدي با بيان اينكه دانشكده كشتي سازي اين دانشگاه ارتباط خوبي با صنايع دارد، گفت: بايد ديگر دانشكده هاي دانشگاه نيز اين روند را دنبال كنند.
وي اضافه كرد: در دانشكده كشتي سازي اين دانشگاه آموزش هاي تخصصي مورد نياز داخل كشور را دنبال مي كنيم و در اين راستا با دانشگاه هاي مهم و معتبر دنيا قراردادهاي مختلفي منعقد كرده ايم.
رئيس دانشگاه صنعتي اميركبير گفت: در اين دانشگاه بايد بتوانيم مشكلات صنايع دريايي و كشتي سازي را رفع كنيم.
رئيس دانشگاه صنعتي اميركبير تصريح كرد : دانشكده پرديس بندرعباس را به عنوان پارك فناوري و صنايع كشتيراني دنبال مي كنيم تا اجراي طرح هاي ملي بزرگ در صنايع دريايي را پيگيري كند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل