نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کشفی که ممکن است به نجات از ساس ها منتهی شود:

بر اساس تحقیقات جدید انجام شده ساس ها ترجیح می دهند که در پناهگاه هایی به رنگ قرمز و مشکی پنهان شوند و این در حالی است که رنگ هایی مانند سبز، قرمز و سفید آنها را دور می سازد. محققان به منظور انجام این تحقیق با استفاده از کاغذهای رنگی پناهگاه های ظریف و چادر مانندی ساختند و یک ساس را به همراه پناهگاه های یاد شده در ظروف آزمایشگاهی قرار دادند و منتظر شدند تا ساس یاد شده تصمیم بگیرد که به کدام یک از پناهگاه ها روی بیاورد.

ترجیح این ساس ها مطابق با عواملی نظیر جنسیت، سن و میزان گرسنگی تغییر می کرد اما ترجیح کلی آنها برای انتخاب رنگ قرمز و مشکی به نحو بارزی ثابت ماند.

همان طور که گفته شد، تعداد زیادی از پناهگاه های انتخابی ساس ها قرمز رنگ و سیاه رنگ بودند. با این حال ترجیح این ساس ها مطابق با عواملی نظیر جنسیت، سن و میزان گرسنگی تغییر می کرد اما ترجیح کلی آنها برای انتخاب رنگ قرمز و مشکی به نحو بارزی ثابت ماند. سابقا تصور می شد که ساس ها همه جا را برای زندگی انتخاب می کنند اما نتایج تحقیق جدید یاد شده نشان داد که ساس ها نیز ترجیحاتی برای انتخاب محل زندگی خود دارند.

کراین مک نیل به عنوان یکی از راهبران این تحقیق در این باره بیان کرد که: «ما در ابتدا تصور می کردیم که ساس احتمالا رنگ قرمز را انتخاب کند زیرا رنگ خون نیز قرمز است و آنها نیز از خون تغذیه می کنند. با این حال، پس از انجام این تحقیق به نظر می رسد دلیل اصلی انتخاب این رنگ توسط آنها این است که رنگ خود ساس ها نیز به قرمز نزدیک است بنابراین آنها به این رنگ تمایل هستند زیرا می خواهند در کنار سایر ساس ها باشند.»

بر اساس گفته های کراین مک نیل تصمیم گیری برای حذف رو تختی های قرمز رنگ از اتاق خواب کمی عجولانه به نظر می رسد زیرا این یافته ها ممکن است بیش تر با رفتارهایی خاص و دیگر روش های کنترل مرتبط باشد.

منبع: gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل