نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

سنجش از دور با كمك پهپاد توسط مبتكران تربت حیدریه

شركت مزبور زیرمجموعه پارك علم و فناوری خراسان است كه به عنوان نخستین شركت در حوزه سنجش از دور در كشور، از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاییدیه محصول دانش بنیان گرفته است. 
مدیرعامل این شركت روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: طرح یاد شده توسط جمعی از محققان و كارشناسان جوان در حوزه های هوافضا، سنجش از دور و رایانه، طراحی و عملیاتی شده است. 
مهران غفاری افزود: ما با اعمال برخی تغییرات سخت افزاری و نرم افزاری در پهپادها، توانستیم كاربری پهپاد در موارد غیرنظامی را بهینه سازی كرده و از آن خدمات متنوع و با دقت بسیار بالا بگیریم كه از آن جمله تهیه عكس نقشه های با دقت در حد یك سانتیمتر را می توان نام برد. 
وی گفت: پردازشهای نرم افزاری صورت گرفته بر روی داده های اخذ شده توسط پهپاد موجب شده اطلاعاتی به دست آید كه دسترسی به آن پیش از آن به علت وجود انحصار و تحریم ها به صورت عمومی امكان پذیر نبود. 
غفاری افزود: كمك به مطالعات حوزه جغرافیایی، اسكن سه بعدی محیط، ارزیابی هوایی حوادث طبیعی و ارائه خدمات امدادی، اكتشاف و مدیریت معادن، شناخت عوارض زمین، آمایش سرزمینی و پایش وضعیت مراتع و زمین های كشاورزی، از دیگر خدماتی است كه از این ناحیه میسر شده است. 
وی گفت: استفاده از پهپاد موجب كاهش قیمت خدمات شده و این كاهش هزینه، اقدامی موثر در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی برای سازمان های استفاده كننده از خدمات مزبور است. 
غفاری هزینه انجام تحقیقات و دسترسی شركت به فناوری های فعلی را 500 میلیون ریال عنوان كرد و گفت: فعالیت این شركت حاصل یك كار مطالعاتی پنج ساله ازسوی یك تیم 11 نفره از محققان جوان كشور است. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل