نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تجاري‌سازي طرح‌هاي دانش‌بنيان و فناورانه دريايي

به گزارش معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، امين حاجي محمدي افزود: اجرايي سازي نقشه راه فناوري‌هاي دريايي كشور، حمايت از حضور صنايع دريايي كشور در مجامع بين المللي، برگزاري جلسات مشترك با ارگان‌هاي دريايي و شركت‌هاي دانش بنيان، اعطاي تسهيلات به شركت‌هاي دانش بنيان دريايي و حمايت از استاندارد سازي تجهيزات دريايي ساخت داخل از برنامه هاي اين ستاد در سال 95 به شمار مي رود.
دبير كارگروه تجاري سازي و توسعه بازار ستاد توسعه فناوري و صنايع دانش بنيان دريايي معاونت علمي در خصوص ارزيابي طرح هاي فناورانه كه از سوي ستاد توسعه فناوري و صنايع دانش‏بنيان دريايي به انجام رسيده است، اظهار كرد: در اين راستا 68 طرح فناورانه دريايي جهت ارزيابي و بررسي و حمايت به اين ستاد ارسال شده است. از ميان طرح‌هاي واصله، 25 طرح مورد تاييد، 33 طرح در حال بررسي و 10 طرح رد شده است. 
به گفته وي به منظور ارزيابي تخصصي طرح هاي فناورانه و حمايت هدفمند از آن‌ها، طرح‌ها در كميته ارزيابي و نظارت بر طرح‌هاي فناورانه دريايي بررسي و تصويب مي‌شود.
حاجي محمدي خاطر نشان كرد: پيش بيني شده است در راستاي اهداف كارگروه، اقداماتي از قبيل حمايت از تجاري‌سازي طرح‌هاي فناورانه اولويت‌دار مورد نياز كشور، حمايت از طرح‌هاي فناورانه مورد نيز سازمان‌ها و ارگانهاي دريايي كشور،اعطاي تسهيلات قرض الحسنه به شركت‌هاي دانش‌بنيان دريايي و شركت در نمايشگاه دريايي بين‌الملليSMM آلمان با حمايت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوري و اقتصاد دانش بنيان معاونت علمي اجرا شود.
وي با اشاره به لزوم و اهميت كارگزار دريايي در حوزه دريا افزود:‌ پيرو جلسات برگزار شده بين كارشناسان ستاد و كارشناسان اداره امور شركتهاي دانش بنيان معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و لزوم وجود كارگزار ارزياب دانش بنيان دريايي در اين حيطه، با هماهنگي هاي انجام شده ، موسسه رده بندي ايرانيان به عنوان كارگزار دريايي معرفي شد. اين موسسه از ابتداي شهريور ماه 94 فعاليت خود را آغاز كرده است.
دبير كارگروه تجاري سازي و توسعه بازار ستاد توسعه فناوري و صنايع دانش بنيان دريايي معاونت علمي ادامه داد: برگزاري پاويون تخصصي صنايع دريايي ايران در سيزدهمين نمايشگاه بين‌المللي دريايي روسيه (NEVA 2015) از ديگر اقدامات مهم كارگروه تجاري سازي و توسعه بازار ستاد توسعه فناوري و صنايع دانش بنيان دريايي معاونت علمي در سال 94 بوده كه مي توان به آن اشاره كرد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل