نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بودجه تخصیص یافته برای تجهیز آزمایشگاه‌ها به موقع پرداخت شود

 دكتر محمد فرهادی روز یكشنبه در آیین آغاز به كار چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران در نمایشگاه بین‌المللی تهران با بیان اینكه برنامه كلانی برای تامین تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها پیش‌بینی شده است، افزود: در حال حاضر 120 آزمایشگاه مركزی در وزارت علوم وجود دارد كه نیاز به مواد مصرفی و ماشین‌آلات دارند.
وی بیان كرد: محصولات ساخت ایران نشان دهنده توانمندی و خودباوری ایرانی است و امیدواریم این محصولات موجب شكوفایی تولید علمی مورد نیاز كشور شوند.
فرهادی ادامه داد: ‌در این دوره از برپایی نمایشگاه 10 هزار مدل محصول ارائه شده است و مراكز آموزشی، آزمایشگاه‌ها و دانشگاه‌ها از این نمایشگاه استقبال خوبی همچون گذشته خواهند داشت. 
وی گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری مقرر شده است، قراردادهای دانشگاه‌ها تنها به مدت زمان برپایی نمایشگاه محدود نشود بلكه در طول سال این كار صورت گیرد.
فرهادی یادآور شد: تجهیزات پزشكی پیشرفته (های تك) و ارزشمندی از جمله ربات جراح و سیستم‌های الكتروفیزیولوژیك كه در زمینه نوروساینس استفاده می‌شود، اكنون در ایران ساخته می‌شوند.
وزیر علوم با اشاره به اینكه درحال حاضر 38 پارك علم و فناوری زیرنظر وزارت علوم در كشور فعال است، افزود: حمایت از پارك‌های علم و فناوری رو به افزایش است و امیدواریم كه از طریق پارك‌های علم و فناوری نیاز كشور را در همه صنایع تامین كنیم.
چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران از امروز پنجم تا هشتم اردیبهشت‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل